
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
درون «تیم swat» - واکنش حشرات به بازی های واقعیت مجازی
انسان ها از دنیای مجازی بازی ها و واقعیت افزوده غوغا می کنند، اما اکنون دانشمندان استفاده از این فناوری های عصر جدید را روی حیوانات کوچک آزمایش کرده اند تا واکنش های مگس های شناور کوچک و حتی خرچنگ ها را آزمایش کنند.
در تلاش برای درک قدرت آیرودینامیکی حشرات در حال پرواز و سایر رفتارهای حیوانات که کمتر شناخته شده اند، مطالعه دانشگاه فلیندرز در حال به دست آوردن دیدگاه های جدیدی در مورد چگونگی واکنش بی مهرگان به «جهان های» مجازی ایجاد شده توسط فناوری سرگرمی پیشرفته است.
منتشر شده در مجله روش های بوم شناسی و تکامل، نرم افزار جدید بازی توسط کارشناسان دانشگاه فلیندرز با همکاری پروفسور کارین نوردستروم، که آزمایشگاه Hoverfly Motion Vision در دانشگاه فلیندرز را رهبری می کند، و کارشناسانی از استرالیای غربی و آلمان توسعه داده شد.
هدف این مطالعه جدید، افزایش تحقیقات در حال انجام در زمینه فناوری های جدید، از جمله هوانوردی و سایر دستگاه های دقیق است و به محققان در سراسر جهان دسترسی به پلتفرم نرم افزاری ویژه طراحی شده را فراهم می کند.
تحقیقات جدید شامل زیست شناسان، دانشمندان علوم اعصاب و کارشناسان نرم افزار، از جمله محققان دانشگاه فلیندرز، دکتر یوری اوگاوا، دکتر ریچارد لیبراند و ریموند آئوکار، و همچنین جیک منگر و همکارانش از دانشگاه استرالیای غربی بود.
دکتر اوگاوا، محقق علوم اعصاب در موسسه تحقیقات پزشکی و سلامت فلیندرز می گوید: ما برنامه های کامپیوتری ایجاد کردیم که یک تجربه واقعیت مجازی را برای حیوانات ایجاد می کند تا بتوانند در آنها حرکت کنند.
با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و بینایی کامپیوتری، ما توانستیم حیوانات را مشاهده کنیم و بفهمیم که آنها چه کاری انجام می دهند، خواه مگس شناور در حال پرواز به سمت چپ بچرخد یا یک خرچنگ کمانچه زن که از پرواز یک پرنده مجازی بر فراز سر خود اجتناب می کند.
سپس این نرم افزار مناظر بصری را با حرکات حیوان مطابقت می دهد.
دکتر ریچارد لیبرانت، یکی از نویسندگان این مطالعه، مدرس کالج علوم و مهندسی دانشگاه فلیندرز، می گوید فناوری های یادگیری ماشینی که در آزمایش ها استفاده می شوند، در حال حاضر صنایعی مانند کشاورزی را متحول کرده اند، به عنوان مثال در نظارت خودکار محصولات کشاورزی و دام ها، و در توسعه روبات های کشاورزی. .
دکتر لیبراند می گوید: واقعیت مجازی و افزوده نیز در صنایع مختلف از مراقبت های بهداشتی گرفته تا معماری و صنعت حمل و نقل بسیار مفید است.
آقای آئوکار، فارغ التحصیل علوم کامپیوتر از دانشگاه فلیندرز، اضافه می کند که این دنیای مجازی جدید برای بی مهرگان شروع به کشف راه های جدیدی برای مطالعه رفتار حیوانات با جزئیات بیشتر از همیشه کرده است.
آقای Aoukar می گوید: «در دو دهه گذشته پیشرفت های بسیار سریعی در الگوریتم ها و فناوری رایانه ای مانند واقعیت مجازی، بازی، هوش مصنوعی و محاسبات پرسرعت با استفاده از سخت افزار رایانه ای تخصصی در کارت های گرافیک شاهد بوده ایم.
این فناوری ها اکنون به اندازه کافی بالغ و در دسترس هستند تا بر روی تجهیزات رایانه ای مصرف کننده اجرا شوند، که فرصتی را برای مطالعه رفتار حیوانات در محیطی که به طور سیستماتیک کنترل می شود، اما هنوز طبیعی تر از یک آزمایش آزمایشگاهی معمولی است، باز می کند.
به عنوان بخشی از مشاهدات رفتاری و کمی سازی، تکنیک جدید امکان شناسایی محرک های بصری رفتار را فراهم می کند.
پروفسور نوردستروم می گوید که گروه های تحقیقاتی دیگر هم اکنون به استفاده از پلتفرم جدید علاقه مند شده اند که شرح داده شده و می توانید از مقاله جدید دانلود کنید.
"این واقعاً یک تلاش گروهی بوده است که در آن هر نویسنده روی مقاله در ساخت کار VR نقش داشته است.
پروفسور نوردستروم می گوید: ما مشتاقانه منتظر استفاده از VR برای بررسی مکانیسم های تصمیم گیری در حشرات هستیم.
رابط کاربر پسند Unity Editor می تواند طراحی آزمایشی و ذخیره سازی داده ها را بدون نیاز به کدنویسی ساده کند. CAVE یک پروژه منبع باز است که توسط آزمایشگاه Hoverfly Motion Vision طراحی شده است تا فرآیند راه اندازی یک Tethered Flight Arena را ساده کند.
منبع