Wyebot: راه حل روزافزون خودکار برای شبکه های بی سیم


ما در دنیای بی سیم زندگی می کنیم، اما اغلب به نظر می رسد که فناوری مدیریت آن جهان به طور قابل توجهی از آنچه ما برای ایمن نگه داشتن مردم خود نیاز داریم عقب است.

من این هفته یک شرکت را کشف کردم به نام Wyebot که راه حل منحصر به فردی برای مدیریت شبکه های بی سیم دارد. چیزی که Wyebot را متمایز می کند این است که از رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی و مبتنی بر حسگر برای مدیریت Wi-Fi استفاده می کند که برتر از هر چیز دیگری است که تاکنون دیده ام.

این رویکرد حسگر شبکه را از منظر یک کاربر خودکار می‌بیند و در حین انجام کار، عملکرد کاربر یا عملکرد شبکه را کاهش نمی‌دهد.

بیایید این هفته در مورد Wyebot صحبت کنیم و فناوری آن می تواند برای آینده بی سیم ما مفید باشد.

مشکلات شبکه بی سیم

اکثر ابزارهای مدیریت بی سیم معمولا دستی، واکنشی و متصل به سخت افزار نصب شده در شبکه هستند. در نتیجه، هنگامی که یک کاربر مشکلی دارد، تشخیص آن اغلب دشوار است زیرا ممکن است هر چیزی از سخت افزار کاربر گرفته تا مشکل با سرویس DNS باشد.

تنها چیزی که کاربر می بیند این است که قادر به اتصال قابل اعتماد نیست. میز راهنمایی باید مشخص کند که مشکل چیست، با اولین پیشنهاد این است که رایانه کاربر را خاموش کنید تا ببینید آیا مشکل با تنظیم مجدد برطرف می شود یا خیر.

بسته به میز کمک، این معمولاً به این معنی است که تا زمانی که مشکل برطرف شود، کاربر ناراحت است و زمان زیادی را که برای انجام کار خود نیاز داشت از دست داده است. قبل از اینترنت اشیا، می‌توانستید به کاربر کمک کنید تا مشکل را تعیین کند، اما حتی در آن زمان، برای مشکل اتصال شبکه، باید یک شبکه سیمی برای اتصال پیدا می‌کردید. تشخیص کامپیوتر قطع شده بسیار سخت تر است.

علاوه بر این، شما می توانید بسیاری از مسائل دیگر داشته باشید. نقطه دسترسی ممکن است نتواند مواردی مانند نقاط دسترسی سرکش، تداخل مایکروویو، دریافت ضعیف، تداخل با نقاط دسترسی شخص ثالث که تحت کنترل شرکت نیستند، و تلاش برای نقض را ببیند. و حتی با اینترنت اشیا، دستگاه ها ممکن است نتوانند ابزارهای تشخیص شبکه را اجرا کنند، حتی اگر به شبکه متصل باشند.

همچنین بخوانید: آخرین پیشرفت های 5G شامل پشتیبانی از ماهواره، اتصال P2P، عمر باتری طولانی است.

Wyebot برای نجات

چیزی که Wyebot را منحصر به فرد می کند این است که از حسگرهایی استفاده می کند که به عنوان مشتری برای نقاط دسترسی عمل می کنند (یک سنسور می تواند تا 6 نقطه دسترسی را پوشش دهد) تا ببیند کاربر یا دستگاه IoT چه می بیند.

این به طور خودکار عملکرد را همانطور که توسط یک کاربر یا دستگاه IoT مشاهده می شود ردیابی می کند و سپس به شما در مورد هر گونه مشکل هشدار می دهد در حالی که به طور خودکار لیستی از اصلاحات را ارائه می دهد. من انتظار دارم که نسخه‌های بعدی این محصول یا به طور خودکار مشکلات را برطرف کنند یا یک دکمه تعمیر کنند، اما نسخه فعلی هنوز نیاز به یک مدیر برای اصلاح دارد، اغلب قبل از اینکه کاربر حتی از وجود مشکل آگاه شود.

داشبورد محصول مشتریان فعال را با نام، نحوه توزیع آن مشتریان، RR Analytics (برای شناسایی تداخل و بارگذاری نقطه دسترسی)، همه شبکه‌ها از نظر حسگر کنترل شده و ورود از خارج، ردیابی/گزارش/کاهش رویداد را نشان می‌دهد. ، عملکرد اینترنت، بارگذاری و عملکرد همکاری ویدیویی، عملکرد DNS، و یک ابزار یکپارچه به نام Link Doctor که هفت آزمایش متمرکز بر اساس تقاضا یا بر اساس برنامه انجام می دهد.

رویدادها بر اساس زمان ردیابی می‌شوند و همانطور که اشاره شد، یک مدیر اغلب می‌تواند قبل از اینکه کاربر آن مشکل را ببیند یا یک دستگاه IoT مانند دوربین شروع به از کار افتادن کند، آن را اصلاح کند. نمایشی که من از طریق آن انجام گرفتم از Cisco Meraki استفاده کرد، اما این ابزار با همه ارائه دهندگان شبکه بزرگ در ایالات متحده و اروپا کار خواهد کرد (Wyebot اکنون فقط در ایالات متحده و اروپا کار می کند).

با استفاده از این ابزار، شما باید بتوانید SLA ها را بهتر مدیریت کنید و، من انتظار دارم، به ویژه در دفاتر ماهواره ای و مدارسی که فناوری اطلاعات از راه دور است مفید باشد. در واقع، یکی از مشتریان بزرگتر Wyebot سیستم مدارس Mannheim است. در حال حاضر، آنها تا Wi-Fi 6 را پوشش می دهند، و 6E در تابستان امسال ارائه می شود. یکی از زمینه هایی که به ویژه توجه من را به عنوان یک گیمر جلب کرد، توانایی تشخیص تاخیر و ابزارهایی برای کاهش قابل توجه آن بود.

نشاط
داشبورد Wyebot

تجربه کاربری بهتر

ما در دنیای بی سیم زندگی می کنیم و داشتن ابزاری قوی برای تشخیص خودکار مشکلات و کمک به کاهش آنها بدون دخالت کاربر، موهبتی است. به نظر می رسد Wyebot دقیقاً چنین ابزاری باشد. از سنسوری استفاده می‌کند که مانند یک کاربر عمل می‌کند، اما اطلاعات پیشگیرانه‌ای را در اختیار مدیر قرار می‌دهد که باید مشکلات مربوطه را کاهش دهد، و باعث می‌شود که تجربه کاربر هنگام تولید یک بلیط بسیار کمتر تشدید شود، زیرا میز راهنمایی تقریباً بلافاصله می‌تواند بدون پرسیدن اولیه مشکل را ببیند. کاربر به قدرت روشن و خاموش کردن کامپیوترشان تا ببینیم که آیا آن را برطرف می کند.

در پایان، همه ما می خواهیم کاربران شادتر و شکایت و کاربران آزاردهنده کمتری داشته باشیم. به نظر می رسد Wyebot هر دو را انجام می دهد و به خصوص اگر مشکلات زیادی در شبکه های بی سیم داشته باشید ارزش آن را دارد.

در ادامه بخوانید: 5G و FAA: چه اتفاقی می افتد؟



منبع

Matthew Newman

Matthew Newman Matthew has over 15 years of experience in database management and software development, with a strong focus on full-stack web applications. He specializes in Django and Vue.js with expertise deploying to both server and serverless environments on AWS. He also works with relational databases and large datasets
[ Back To Top ]