مقدمه ای بر توسعه چابک » کد پلاتون


روش‌های توسعه نرم‌افزار چابک در شرکت‌های بزرگ فناوری به یک امر عادی تبدیل شده‌اند. خود مدیریتی تیم های چابک نرم افزار را به صورت تدریجی توسعه دهید تا با نیازهای مصرف کننده هماهنگ شود. چابک در درجه اول یک طرز فکر است و یادگیری آن دشوار است.

به همین دلیل است که استراتژیست محصول جودیت سول دیس دانش آموزان Code Platoon را با اصول توسعه Agile و مشاوره شروع عملی آشنا می کند. جودیت کارگاه یک روزه خود را حول چهار مرحله کلیدی تشکیل می دهد: طرح آسانسور، طرح ایده های محصول، اولویت بندی محدوده، و نوشتن داستان های کاربردی کاربر.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه تیم‌های مهندسی نرم‌افزار محصولات را به سرعت توسعه می‌دهند، می‌توانید پیشنهادات جودیت را برای تقویت مهارت‌های خود دنبال کنید.

زمین آسانسور

Elevator Pitches ایده های مختصری را به اشتراک می گذارد. شروع با این پیشرفت به شما کمک می کند چارچوب پروژه ضروری را توسعه دهید: چه کسی باید از آن استفاده کند؟ چه چیزی را حل خواهد کرد؟

به این سوالات پاسخ دهید و الگوی جودیت را دنبال کنید سامورایی چابک برای پیش نویس زمین آسانسور خود:

برای [users] سازمان بهداشت جهانی [users’ problems]، [product name] هست یک [product category] که [main benefit]. بر خلاف [competitive alternative] محصول ما [most differentiating benefit].

بیایید یک زمین آسانسور را در عمل ببینیم. دانش‌آموزان پلاتون پاپا Code Platoon ایجاد کردند دیلی پلتر با استفاده از تکنیک های جودیت در اینجا زمین آسانسور آنها است:

“برای باغداران و کشاورزان سازمان بهداشت جهانی نیاز به مدیریت زراعی برای منطقه خود دارند، را دیلی پلتر هست یک باغبانی برنامه که به کاربران در رشد محصولات کمک می کند. بر خلاف مدیر باغ محصول ما مقیاس بندی به طیف وسیعی از اندازه های کرت و مدیریت داده های خاک

جزئیات محصول خود را در این الگو قرار دهید، و شما نیز یک گام آسانسور دارید.

طراحی

با در دست داشتن زمین آسانسور، اکنون زمان تجسم ایده های خود است. جودیت فرآیندی به نام Ide8ts را آموزش می دهد که توسط Crazy Eights الهام گرفته شده است Google Ventures– برای ترسیم خطوط کلی برای هر صفحه یک محصول نرم افزاری.

ابتدا یک کاغذ خالی را سه بار تا کنید تا 8 مستطیل ایجاد شود. سپس، از یک نشانگر برای ترسیم یک صفحه در هر جعبه استفاده کنید. نتایج شما ممکن است چیزی شبیه به این مثال از تیم Daily Planter باشد:

طرح

این تمرین معمولاً ایده های مختلفی را ایجاد می کند. در کارگاه جودیت، این شروع مکالمه اولیه برای ویژگی هایی است که تیم ها می خواهند بسازند. قرار نیست در مورد محصول نهایی اتفاق نظر باشد. این در مورد راه هایی برای حل مشکل در دست است.

اولویت بندی محدوده

مرحله بعدی اولویت بندی تمام ایده های خود است. در توسعه چابک، محدوده پروژه بر حسب آن مدیریت می شود اهداف، امکانات، و داستان های کاربر.

به طور معمول صاحبان محصول اهداف یک پروژه توسعه را ایجاد می کنند. آنها اغلب با تحقیقات کاربر برای تعیین ویژگی های اساسی شروع می کنند. سپس تیم پروژه این ویژگی‌ها را به آیتم‌های کوچک‌تر و قابل اجرا تقسیم می‌کند که جزئیات قابل تحویل را توضیح می‌دهد.

تحقیقات کاربر معمولاً ویژگی‌های بیشتری را نسبت به آنچه که یک تیم می‌تواند در نسخه اول محصول قرار دهد به دست می‌دهد. بنابراین، برای اولویت بندی محدوده پروژه، جودیت ایجاد یک را توصیه می کند روش MoscoW تابلویی که دارای جزئیات «باید»، «باید»، «می‌تواند» و «نمی‌خواهد» است.

«موارد ضروری» اقلام قابل تحویلی هستند که برای عرضه محصول ضروری هستند. “باید داشته باشد” مهم است اما می تواند “پیروان سریع” برای راه اندازی باشد. “می تواند داشته باشد” میتوانست مفید باشد، اما ارزش آن را دارد که پس از راه‌اندازی در مورد بازخورد کاربران منتظر بمانید، و “نخواهد داشت” به هیچ وجه به عنوان بخشی از این پروژه انجام نخواهد شد.

در اینجا یک نمونه از یک تابلوی متد تکمیل شده MoSCoW برای The Daily Planter آورده شده است:

مسکو

هنگامی که استوری‌های خود را تنظیم کردید و آنها را بر اساس هیئت مدیره MosCoW سازمان‌دهی کردید، می‌توانید روی توسعه «موارد ضروری» در داستان‌های کاربر با جزئیات بیشتر تمرکز کنید.

داستان های کاربر

داستان‌های کاربر ابزاری حیاتی است که به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی کنید که چگونه ویژگی‌های خود را ارائه دهید، چگونه آنها را کدنویسی کنید و چگونه آنها را از دیدگاه کاربر آزمایش کنید.

جودیت توصیه می کند این الگوی داستانی را دنبال کنید:

به عنوان یک [type of user]، من میتوانم [perform this action] تا بتوانم [gain this value from it]

در اینجا یکی از داستان های کاربران The Daily Planter آمده است:

به عنوان یک کاربر، من می توانم محل و مقدار هر محصول را وارد کنید تا بتوانم یادآوری برای کود دادن، آبیاری و برداشت محصولاتم دریافت کنید.

هر ویژگی در برد MosCoW به چندین داستان کاربر جدید نیاز دارد که هر کدام به اندازه کافی جزئیات دارند تا به وضوح درک شوند، قابل اجرا و آزمایش شوند.

وقتی کارتان تمام شد، بیشتر اطلاعاتی را که برای کدنویسی پروژه های فنی خود به آن نیاز دارید، در اختیار خواهید داشت که به اندازه کافی سازماندهی شده باشند تا بتوانید به درستی کار کنید.

برای مشاهده بیشتر پروژه های نهایی فارغ التحصیلان ما که از کارگاه های جودیت توسعه یافته اند، ما را بررسی کنید پروژه های نهایی جوخه کبک.

Kayla Elkin متخصص محتوای بازاریابی در Code Platoon است. در این نقش، او از مهارت های بازاریابی، نویسندگی و ویرایش خود استفاده می کند که از سمت های قبلی در آموزش عالی و فناوری آموزشی ایجاد شده است. کایلا دارای مدرک زبان انگلیسی و جامعه شناسی از دانشگاه کلمسون است و برنامه تحصیل در هند (SIP) را در دانشگاه حیدرآباد به پایان رسانده است. او با شریک زندگی خود در شمال شیکاگو زندگی می کند.





منبع

Matthew Newman

Matthew Newman Matthew has over 15 years of experience in database management and software development, with a strong focus on full-stack web applications. He specializes in Django and Vue.js with expertise deploying to both server and serverless environments on AWS. He also works with relational databases and large datasets
[ Back To Top ]