انسان میتواند محیطِ خود را بشناسد و به صورتی روان در آن حرکت کند. شاید در این قسمت یادِ جاروبرقیهای هوشمند بیوفتیم که خود به خود مسیر را تشخیص میدهند و یک محیط را جارو میزنند. یکی دیگر از ویژگیهای تکنولوژی AI پردازش تصویر image recognition است. که هم اکنون در سیستمهای کامپیوتری میبینیم و بر پایه تصویر است.
- علاوه بر این، تکنولوژی کاربرد ریاضی، علوم و هنر برای بهتر کردن زندگی نسبت به آنچه می شناسیم نیز هست.
- سادهترین شکل فناوری، توسعه و استفاده از ابزارهای اساسی است.
- روش ها و سازمان های پیچیده تولید و ساخت برای ابداع و حفظ این تکنولوژی های جدید ضروری هستند و به این ترتیب، صنایع جدیدی برای پشتیبانی و توسعه نسل های متوالی از ابزار های مختلف، که روز به روز پیچیده تر نیز می شوند، به وجود آمده اند.
- جالب است که ماشینها میتوانند این الگوها را بهتر تشخیص دهند.
- سیمان و بتنهای تولید شده با استفاده از این فناوری همواره باکیفیتتر و بسیار مرغوبتر از سیمان و بتنهای قدیمی هستند.
می توانیم به فناوری اینگونه نگاه کنیم که فناوری ماشینهایی را تولید می کند که مردم بدون این که بدانند این ماشینها چگونه ساخته شده اند، از آن برای راحتتر کردن کارهای خود استفاده میکنند. سیستم فناوری به طوری است که چیزی را میگیرد،تغییر میدهد و سپس نتیجه را تولید میکند. سادهترین شکل فناوری توسعه ابزارهای اساسی زندگی و استفاده از آنهاست. کشف آتش، انقلاب نوسنگی، طبخ غذا، اختراع چرخ و کشتی به خود مردم کمک میکند.
تکنولوژی جدید و آینده جهان
در سال های پیش از دهه ۱۷۶۰ میلادی که تحولات صنعتی انگلستان نقطه عطفی را طی می کرد و تغییر کمی تکنولوژیک به کیفی بدل می شدند، سالانه بیش از ده اختراع به ثبت نمی رسید. حتی در کشاورزی زهکشی ها و امور دام و صنعت ریخته گری ها و مسائل فلزی و خدمات مولد و پیدایش شرکت ها نیز نوآوری هایی به وقوع پیوست. اثرات اجتماعی انقلاب صنعتی بیش از هر تکنیک و تکنولوژی قابل لمس بود. انقلاب صنعتی به جامعه پراکنده خانخانی و زمینداری خاتمه داد و جامعه صنعتی متمرکز امروزی را جانشین کرد. شدت تلاشهای بومی و فرایند یادگیری تکنولوژیک در سرعت بخشیدن به روند تسلط و احاطه یافتن بر فناوری وارداتی و بومی نمودن آن نقش دارند. تجارب کشورهای در حال توسعه بیانگر آن است که یادگیری تکنولوژیک عموماً از تکنولوژی های بالغ و جا افتاده شروع می شود.
نسل پنجم شبکه تلفن همراه چیست ؟
بطورکلی عوامل موقعیت این کشورها را می توان به دوعامل درونی و بیرونی تقسیم کرد. در درون این کشورها، عزم ملی برای توسعه تکنولوژی سرلوحه همه برنامه ریزیها و اقدامات قرارگرفته و کلیه بسترها و ساختارهای لازم برای تحقق این امر آماده شده است. افرادی که سواد تکنولوژیکی دارند می توانند اطلاعات لازم و مفید را از دیگر اطلاعات تفکیک کنند و طبق توانایی ها و مهارت هایی که کسب کرده اند، تصمیمات عاقلانه تر و صحیح تری بگیرند. این افراد فعالانه در مباحث مربوط به علم و تکنولوژی و نوآوری به دانش ورزی می پردازند و به صورت نقادانه برای پیشرفت و رشد جوامع تلاش می کنند. برای فهم بهتر سواد فناوری یا همان سواد تکنولوژی ، اپیزود یک تله پادکست تاک شد و بعد اپیزود دو آن را گوش دهید.
فرضیات خوشبینانه توسط طرفداران ایدئولوژی هایی مانند ترامجله خبری دنیای اینترنتیت یا تکینگی تکنولوژی مطرح می شود که توسعه تکنولوژیکی را برای جامعه و شرایط انسانی، عموما مفید محسوب می کنند. در این ایدئولوژی ها، توسعه تکنولوژیکی از نظر اخلاقی، خوب است. علم دانش سیستماتیک از دنیای فیزیکی یا مادی است که از طریق مشاهده و آزمایش به دست می آید. تکنولوژی ها اغلب محصولات انحصاری علم نیستند زیرا باید پیش نیاز هایی مانند مطلوبیت، کاربرد پذیری و ایمنی را نیز برطرف کنند. همچنین او در صفحه 6 کتاب خود اشاره میکند که فناوری تلاش برای سازماندهی جهان برای حل مشکلات است. در این فرآیند کالاها و خدمات اختراع میشوند، توسعه مییابند، تولید و استفاده میشوند.