فرامحتوا – آژانس تخصصی بازاریابی محتوا

در ادامه با هم مروری روی مراحل تولید محتوای متنی خواهیم داشت. اگر شما دوست دارید به عنوان فریلنسر تولید کننده محتوا شناخته بشید و بتونید از علاقهتون به نوشتن محتوا پول دربیارید، این دوره آموزش تولید محتوا حسابی به کارتون میآید. آموزش تولید محتوا حرفهای نیاز به یسری پیش نیازهایی داره که قراره تو این دوره آنلاین هم این پیش نیازها رو کامل بشناسید و هم محتوا نویسی و تولید محتوا را به صورت گام به گام با هم تمرین کنیم و از اول شروع کنیم و ببینیم که چگونه یه محتوای با کیفیت تولید کنیم. یعنی باید در نهایت مخاطب بتونه روش انجام دادن یه کاری رو کامل یاد بگیره و اگه کسب و کاری هدفش جذب بازدیدکننده باشه این نوع مقالات احتمالا گزینه خوبی هستند که شما به عنوان فریلنسر تولیدکننده محتوا برید سراغشون و ازشون ایده بگیرید و به کسبوکار پیشنهاد بدید. اگه یه تیتر خوب نزنید احتمال دیده شدن محتواتون رو تا حد زیادی از دست خواهید داد. یکی از بخشهایی که میتونه شما رو به عنوان تولیدکننده محتوا برای وب از یک نویسنده معمولی جدا کنه اینه که شما اصول سئو و شاخصهای رقابت مقالات رو در فضای وب بشناسید.

شما در بخش اول ویدیوهای این دوره آموزش تولید محتوا قراره یاد بگیرید که چه جوری و با استفاده از چه روشها و تکنیکهایی میشه مخاطب کسبوکار رو شناخت. تمام زحمتی که شما برای تولید محتوا میکشید در تیتری که مینویسید خلاصه میشه. یعنی احتمالا کلیدواژه انتخاب کردند ولی نمیدونن از چه جنبههای متفاوتی میشه به یک مفهوم نگاه کرد. متناسب با ساختار هر فرمت و اهدافی که هر فرمت خواهند داشت، ایدههای متفاوتی برای تولید محتوا خواهیم داشت. حال بازگردیم به سؤالی که در ابتدا پرسیدیم؟ البته قاعدتا مقالات چگونگی یا مقالات How to برای اهداف دیگر در قیف بازاریابی محتوا هم قابل استفاده هستند. پس احتمالا مقالات مقایسهای خیلی میتونه بهتون کمک کنه. مثلا برید تیتر مقالات رو ببینید، پر بازدیدترین مقالاتشون رو به عنوان محبوبترین محتوا برای مخاطبها ببینید و شاید چند محتوای تولید شده رو باز کنید و ببینید با چه ساختاری نوشته شده و روی چه المانهایی تولید شده مجله خبری webspinner است. 1. برای تولید محتوا چه اطلاعاتی از کسبوکار لازم دارم؟

که به این قسمتها میکروکانتنت میگوییم. عموما استراتژیستهای محتوا، مخاطبان را بین 5 تا 7 دسته طبقهبندی میکنند که البته کار بسیار دشوار، زمانبر و پرهزینهای است که شاید خیلی به کار شما به عنوان یک فریلنسر هم نیاد. شما به عنوان فریلنسر تولید محتوا قبل از اینکه تکنیکهای تولید محتوای با کیفیت رو بخونید بهتره شرایط کاری به عنوان فریلنسر رو بشناسید و صنعت بازاریابی محتوا رو بررسی کنید و گستردگی بازار کار فریلنسری تو این حوزه رو بدونید تا اگه هنوز دو به شک هستید که تولید محتوا رو به عنوان شغل فریلنسری انتخاب کنید یا نه، بتونید یه انتخاب درست داشته باشید. یکی از مهمترین بخشهای که شما به عنوان یک فریلنسر تولید کننده محتوا باید بدانید اینه که قبل از شروع تولید محتوا باید مخاطبهای اون کسب وکار رو بشناسید یعنی بدونید که چه پرسونایی دارند و از چه نوع محتوایی بیشتر خوششون میاد. یکی از اطلاعاتی که شما برای تولید محتوا با کیفیت لازم دارید اینه که تو گام اول بدونید اون وبسایت یا کسب و کار با چه هدفی داره محتوا تولید میکنه! از طرف دیگه شما اگه مخاطب اون کسب و کار رو نشناسید که چی دوست داره و چهجور محتوایی رو میخونه، قطعا نمیتونید یه محتوای اثربخش براشون تولید کنید.

یعنی اگر بتونید یه تیتری بنویسید که مخاطب روش کلیک کنه و محتواتون رو بخونه یعنی میتونید بگید که کارتون رو کامل انجام دادید. این افراد بر این باورند که هرچه متن بیشتری بنویسید و محتوای خود را پر کنید از کلمات بی فایده، گوگل بیشتر میپسندد و شما موفقتر خواهید بود، رتبه بهتری در گوگل میگیرید و در جذب مخاطب بهتر عمل میکنید. یعنی اگر قراره شما فضای کار فریلنسری رو انتخاب کنید و تولید محتوای متنی انجام بدید، باید مهمترین چیزی که مخاطب میخواد بدونه رو توی یه قالب و فرمتی خاص قرار بدید و از طریق یه کانال انتشاری به دستش برسونید. شما برای اینکه بتونید تبدیل به یک فریلنسر حرفهای در تولید محتوای متنی بشید لازمه که اول بدونید برای این کار چه مهارتهایی لازم دارید. اونم اینه که از وبسایت الکسا چند تا پارامتر رو چک کنید در صورتی که مطابق با استانداردهای شما بود اون وبسایت رو به عنوان منبع محتوا استفاده کنید. یکی از پارامترهای مهمی که موضوع اصلی محتوای شما رو به گوگل معرفی میکنه همین کلیدواژهها هستند. از قدیم میگن کار آن کرد که تمام کرد. این یعنی یه صنعت بکر برای شروع کار شما. ممکنه در آن واحد برای چندین مشتری کار کنه و معمولاً هم کارشون بر پایه پروژه طراحی شود.

Matthew Newman

Matthew Newman Matthew has over 15 years of experience in database management and software development, with a strong focus on full-stack web applications. He specializes in Django and Vue.js with expertise deploying to both server and serverless environments on AWS. He also works with relational databases and large datasets
[ Back To Top ]