Jacopo Niccolò Cerasoni، نویسنده اصلی مقاله میگوید: «این پروتکلهای جدید جریانهای کاری دقیق، مختصر و کاربرپسند را با هم ترکیب میکنند که به دست آوردن و پردازش عکاسی را پوشش میدهد، در نتیجه به تکرار و تکرارپذیری تجسمهای با کیفیت بالا کمک میکند.» این روشها با توضیح واضح هر مرحله از فرآیند، از جمله ملاحظات نظری و عملی، به کاربران اجازه میدهند تا تصاویر دو بعدی و سه بعدی با کیفیت بالا و قابل انتشار از مصنوعات باستانشناسی خود را بهطور مستقل تولید کنند.»
عکاسی دیجیتال متداول ترین روشی است که برای نمایش بصری استفاده می شود، اما با وجود سرعت و کارایی آن، اغلب نمی تواند مصنوع مورد مطالعه را به طور صادقانه نشان دهد. در سال های اخیر، اسکن سه بعدی به عنوان منبع جایگزینی برای تجسم با کیفیت بالا ظاهر شده است، اما هزینه تجهیزات و زمان مورد نیاز برای تولید یک مدل اغلب بسیار زیاد است.
Felipe do Nascimento Rodrigues از دانشگاه اکستر میگوید: «از آنجایی که ارتباطات بصری برای درک رفتار، فناوری و فرهنگ گذشته بسیار مهم است، توانایی بازنمایی صادقانه مصنوعات برای حوزه باستانشناسی حیاتی است.
روش دوم، فتوگرامتری با وضوح بالا یا HRP، برای عکاسی، بازسازی دیجیتال و مدل سازی سه بعدی اشیاء کوچک استفاده می شود. هدف این روش ارائه یک راهنمای جامع برای توسعه مدلهای سهبعدی با وضوح بالا، ادغام تکنیکهای شناختهشده مورد استفاده در زمینههای گرافیک دانشگاهی و کامپیوتری است و به هر کسی اجازه میدهد تا به طور مستقل مدلهای با وضوح بالا و قابل اندازهگیری تولید کند.
حتی در حالی که فناوریهای جدید انقلابی در زمینه باستانشناسی ایجاد میکنند، آموزش عملی در مورد عکاسی باستانشناسی و بازسازیهای سهبعدی وجود ندارد. نویسندگان مقاله جدید امیدوارند این شکاف را پر کنند و به محققان، مربیان و علاقه مندان دستورالعمل های گام به گام برای ایجاد تصاویر با کیفیت بالا از مصنوعات ارائه دهند.