دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجتال چیست؟ آکادمی اینفوگرام

دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجتال چیست؟ آکادمی اینفوگرام

در صورت نیاز می‌توانید جهت انجام بازاریابی تبلیغات اینترنتی کسب و کار اینترنتی خود و کسب نتایج موفق از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما استفاده نمایید. استفاده از تبلیغات بنر ثابت بیشتر مختص برندینگ است و زیاد مناسب کمپین‌های فروش محصول یا خدمات نیست. از بین ۴ نوع محتوای قابل ارائه، آن‌که بیشتر مخاطب را با خود همراه می‌کند، محتوای ویدئویی است. ویدئو انواع مختلف دارد، از یک کلیپ ساخته شده با گوشی تلفن همراه تا یک موشن‌گرافی و حتی انیمیشن سه‌بعدی درجه یک! بنرهای تبلیغاتی در اینترنت، تبلیغات کوچک مستطیلی شکل هستند که در نقاط مختلف صفحات وب‌سایت ظاهر می‌شوند و اگر بر روی آن کلیک کنید، شما را به وب‌سایت تبلیغ دهنده منتقل می‌کند.

  • کی دوره کامل دیجیتال مارکتینگ هم داریم که تمام بخش‌ها رو از پایه و به شکل مفهومی/عملی آموزش میده.
  • پیشتر طرفداران زیادی داشت اما در سال های اخیر مثل گذشته پر رونق نیست و کسب و کارهای کمتری برای دیده شدن از آن استفاده می‌کنند.
  • در این میان این بازاریابی بوده است که در هر دو نوع خرید ارتباط شما را با مخاطبان و مشتریان حفظ کرده است و راهی برای فروش بیشتر شما بوده است.

در مقابل بازاریابی دیجیتال روشی مدرن است که در آن محصولات و خدمات‌تان را با روش‌هایی مثل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، سئو، PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو و… تبلیغ می‌کنید. در این نوع بازاریابی هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند و به دلیل امکان هدف‌گیری مشخص مشتری، برندسازی بسیار کارآمد و سریع است. هم‌چنین در صورتی که می‌خواهید از یوتیوب بازخورد بهتری داشته باشید، حتما ویدئوهای خود را که به زبان فارسی هستند، با زیرنویس انگلیسی منشتر کنید. از هر رسانه و راهی که می‌توانید سعی کنید مخاطبان خود را به یوتیوب و آپارات بکشانید و با استفاده از استراتژی‌های موجود در بیزنس پلن خود آن‌ها را مجاب به دنبال کردن کانال و اکانت یوتیوب و آپارات خود کنید. این مهم را مدنظر داشته باشید که هر قدر بتوانید مخاطب بیشتری با خود همراه کنید، بیشتر به برندینگ خود نزدیک خواهید شد. از دیگر بخش‌های بسیار مهم در هر کسب و کار، مشخص بودن هویت و شخصیت برند آن کسب و کار است.

راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ

همچنین کاربران گوشی‌های هوشمند 90 درصد از زمانی را که درگوشی‌های خود صرف می‌کنند به استفاده از برنامه‌ها و بازی‌ها می‌گذرانند که همین امر برنامه‌های تلفن همراه را به یک کانال بازاریابی سودآور تبدیل می‌کند. به همین دلیل، ارائه محتوای تبلیغاتی صرفاً به کاربران تلفن همراه امری منطقی است. به لطف استراتژی‌های هدف‌یابی جغرافیایی که با بهره‌گیری از اطلاعات مکان کاربر تلفن همراه به او توصیه‌هایی راحت‌تر جهت دسترسی به محصولات یا خدمات می‌کند، تجربه مشتری نیز می‌تواند به‌طور مداوم بهبود یابد. سئو داخلی شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ارائه توضیحات متا برای محتوای شما است؛ درحالی‌که سئو خارج از صفحه شامل تکنیک‌های لینک سازی خارجی و ایجاد بک لینک، بهینه‌سازی فنی وب‌سایت و موارد دیگر است. سئوی داخلی و خارجی با هم سیگنال‌هایی را ایجاد می‌کند که گوگل می‌تواند از آن‌ها برای رتبه‌بندی سایت شما استفاده کند. حتی یک زیرمجموعه خاص به نام سئوی محلی وجود دارد که بر بازاریابی مشاغل کوچک برای جوامع محلی آن‌ها تمرکز دارد.

بازاریابی محیطی ارتقاء یافته

سئوی محلی همچنین زمانی که مردم به دنبال راه حلی برای یک مشکل آنلاین هستند، به برندها شانس بیشتری برای کشف شدن می دهد. در سال 2022 به سئوی محلی توجه ویژه‌ای داشته باشید و آن را در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید. شما باید از ابزارهای دقیق‌تر که خود طراحی می‌کنید استفاده کنید مانند فرم تماس یا فرم‌های نظرسنجی که نوع علاقه و میزان خرید آن‌ها را بسنجید. برخی به اشتباه دیجیتال مارکتینگ را فقط شامل فعالیت‌هایی می‌دانند که در اینترنت برای برندسازی انجام می‌شود.

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به فرایند ارتقای برند و محتوا از طریق کانال های شبکه ­های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک و جذب مشتری برای کسب و کار، بازاریابی شبکه ­های اجتماعی یا SMM گویند. کانال های مورد استفاده در این شکل از بازاریابی، شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، پینترست و گوگل پلاس هستند. بهبود رتبه وب سایت در زمان جستجوی کاربران در گوگل یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کارهایی است که در عرصه دیجیتال مارکتینگ باید صورت گیرد. وجود یک وب سایت به همراه محتوای با کیفیت و ایده‌آل که پاسخگوی نیازهای کاربر باشد و همچنین در صفحات اول گوگل نمایش داده شود، از بهترین روش‌های افزایش کاربران و همچنین نرخ ورودی وب سایت است.

Matthew Newman

Matthew Newman Matthew has over 15 years of experience in database management and software development, with a strong focus on full-stack web applications. He specializes in Django and Vue.js with expertise deploying to both server and serverless environments on AWS. He also works with relational databases and large datasets
[ Back To Top ]