ویستیا هاست حرفه ای ویدئو با تجزیه و تحلیل فوق العاده بیننده، پشتیبانی ویدیو HD و نیز مجهز به ابزارهای بازاریابی برای درک بهتر بازدیدکنندگان مجله خبری webspinner وب سایت است. کشمکش به انتقال بهتر این درس کمک می کند. تاکید کشمکش بر درس پشت آنست. در واقع هدف پشت داستان را عملی می کند. داستان و تجربه شما نباید رویکردی عامه پسند و فراگیر باشد. اگر متناسب نیست چرا باید علاقه مند به مطالعه داستان شما باشند؟ اما وقتی در مورد چرا و چگونگی صحبت می کنید با بخش احساسی مغز ارتباط می گیرید و با رفتار انسانی سروکار دارید. چرا یعنی چرا در حال انجام آنچه انجام می دهید هستید؟ سپس در مورد آنچه انجام می دهند صحبت می کنند. وقتی صحبت از بازاریابی محتوا و داستان سرایی است قدرت در آنچه آموزش می دهیم می باشد. اگر در روایت داستان از دیدگاه های مختلف استفاده می کنید باید یکپارچگی را حفظ کنید و تا حد امکان داستان را واضح و مختصر بیان کنید. در شیوه دوم شخص، شخصیت این دیدگاه مخاطب شماست. باید این را در داستان سرایی به خاطر بسپارید. تضاد و درگیری باید داستان اصلی را پیش ببرد و بر نحوه واکنش شخصیت ها اثر گذارد.
خیلی از کمپانی ها بسیار محتاط عمل می کنند و از دیتا و ROI یا نرخ بازگشت سرمایه برای جلب مخاطب استفاده می کنند. آیا اول شخص، دوم یا سوم است؟ آیا شخصیت خریدار شما والد تمام وقت شاغل است؟ آیا به این دلیل در شما طنین انداز شده چون به سوالات شما پاسخ داده است؟ داستان واضح و مختصر است و به هدف داستان گره خورده است. پس هدف پایان بندی ارائه محتوا و احساسی برای مخاطب است که با داستان ارتباط بگیرد و آن را پردازش مجله خبری webspinner کند. آنها با چرایی شروع می کنند و پس از آن در مورد چگونگی ادامه می دهند. پس از بمباران تبلیغاتی، به سمت شبکه های اجتماعی و وبسایت شما سرازیر می شوند که چه ارزشی به دست بیاورد؟ دایره طلایی به شما کمک می کند بیانیه ماموریت خود را ایجاد کنید و لحن کل محتوای خود را تنظیم کنید. درمورد واکنش احساسی خوانندگان خود فکر کنید. برای اطمینان از اینکه روی شخصیت درست متمرکز شده اید با شخصیت خریدار buyer persona شروع کنید. باید افراد درگیر را معرفی کنید. هدف ویستیا این است که به افراد این امکان را بدهد از محتواهای ویدیویی بیشتر استفاده کنند. برای روایت یک داستان عالی به چه چیزهایی نیاز دارید؟
عنصر دوم کشمکش و چالش در داستان است. بهترین قسمت ماجرا این بود که TOMS کل داستان را با پایان بندی (سومین عنصر داستان سرایی) گره می زند. اما برای اینکه واقعا به داستان برند خود کمک کنید باید مفهوم دایره طلایی را مدنظر قرار دهید. صدای خود را بهبود بخشید: چطور اکو را در ویدیوی خود کاهش دهیم. داستان TOMS را در سه بخش بیان می کنیم. ابتدا با شخصیت شروع می کنیم. حالا چارچوب داستان سرایی را در نظر میگیریم و آنرا در شرکت هایی که پیاده سازی کرده اند بررسی می کنیم. بعضا تبلیغات مستقیم اثر منفی دارد و خلق ارزش بیشتر است که شما را در نظر مشتری متمایز می کند. تا کنون خود را جای مشتری تان گذاشته اید؟ آنها با ایجاد شعار ” یکی در ازای یکی” اینکه چه کمپانی هستند و در چه کاری تبحر دارند خود را به مخاطب معرفی می کنند. به دنبال این نیستید که با همه صحبت کنید. این همان چیزی است که باید مخاطبان تان را به تعامل تشویق کند. احساس همان چیزی است که به داستان شما قدرت می بخشد. نباید کلیشه ای باشد و چیزی نباشد که بقیه می گویند. علاوه بر این، گوگل در هر دقیقه بیش از چهار میلیون درخواست جستجو دریافت می کند.
داستان، مخاطبان را به شخصیت های اصلی تبدیل می کند و حتی نوع تفکر و احساسات آنها را تغییر می دهد. احساسات است که به اشتراک گذاشته می شود. به همان اندازه که درک شخصیت خریداران حائز اهمیت است، درک سفر خریدار (buyer journey) و درگیری هایی که در هر مرحله با آن روبه روست نیز مهم است. اما کمپانی هایی که در مقیاس جهانی منحصر به فرد و موفق هستند مثل اپل و گوگل، با نوع تفکر درون به بیرون تعامل می کنند. داستان شما به طنین احساسی نیاز دارد. همه از مختصر کردن داستان طولانی لذت می برند. از عنوان این طور برداشت می شود که شخصیت مخاطب یا خواننده خواهد بود. داستان به مخاطبان این حس را منتقل می کند که در حال تصمیم گیری خرید یا نخریدن کالا و سرویس پیشنهادی هستند. برای شروع سه عنصر داستان را در ذهن داشته باشید و با چاشنی احساسات داستان کسب و کار خود را پیاده کنید. اینجا پای داستان سرایی در کسب و کار به وسط می آید. داستان سرایی در کسب و کار نیز کارکرد یکسانی دارد.