همچنین بخوانید: تهدیدهای آینده هوش مصنوعی که برای آنها آماده نیستیم
ExtendXR Metaverse را مدیریت می کند
این تازه شروع کار است. من انتظار دارم که با گذشت زمان، HP قابلیت پشتیبانی از این برنامه SaaS را برای موج آینده لوازم جانبی XR مانند تردمیل های دو بعدی، دستکش های لمسی و هدفون های پیشرفته افزایش دهد.
و این مشکل زمانی بدتر خواهد شد که ما شروع به پیادهسازی تردمیلهای دو بعدی، دستکشهای لمسی و سایر فناوریهایی کنیم که برای مفیدتر و واقعیتر کردن متاورس طراحی شدهاند.
درهمکاری با ArborXR و با پشتیبانی اچ تی سی و کوالکام، این هفته اچ پی اولین پلتفرم مدیریت واقعیت توسعه یافته در نوع خود را معرفی کرد. ExtendXR نامیده می شود، برای شرکت هایی که این دستگاه ها را در مقیاس مدیریت می کنند.
به طور معمول، این نوع راهحل زمانی پدیدار میشد که XR مورد استفاده گستردهتری قرار میگرفت و متاورس بالغتر بود، اما تا آن زمان بسیاری از شرکتها در معرض دید قرار میگرفتند. HP برای پیشی گرفتن از تقاضا گام برداشته است، که به این معنی است که Extend XR در زمان عرضه به بازار بالغ و آماده خواهد بود. و برای معدود شرکتهایی که در حال حاضر از راهحلهای XR در مقیاس استفاده میکنند، این راهحل HP برای مقابله با مشکلات مدیریت دستگاه که قبلاً با آن مواجه شدهاند، زمانبندی مناسبی دارد.
HP شروع به کار مجازی می کند
ما در حال بررسی کاربردهای واقعیت توسعه یافته هستیم که هم واقعیت افزوده و هم واقعیت مجازی را پوشش میدهد، برای همکاری و ارتباطات، با مایکروسافت، فیسبوک و گوگل که بزرگترین فروشندگان به این موضوع نگاه میکنند، اما آنها از تنها موارد بسیار دور هستند (افشای: هم HP و هم مایکروسافت مشتریان نویسنده هستند).
وقتی نوبت به پیشرفتهای تکنولوژیکی میرسد، ما معمولاً قبل از اینکه کسی بفهمد که باید همه جنبههای آن را مدیریت کنیم، به خوبی در حال استقرار فناوری جدید هستیم. متاوره احتمالاً از این قاعده مستثنی نیست.
متاورس از سرورها و ایستگاه های کاری موجود استفاده می کند که در حال حاضر دارای ابزارهای مدیریتی مختلفی هستند که برای مدیریت آنها در مقیاس استفاده می شود. اما چیزی که عمدتاً جدید در متاورس است، جنبه واقعیت بسط یافته (XR) محیط است. هنگامی که از متاورس برای همکاری استفاده می کنید، از دست دادن یک هدست یا داشتن هدستی که کار نمی کند به شدت به نتیجه آسیب می رساند.
هنگامی که متاورس بسیار رایجتر شد، به راهی برای مدیریت نه تنها هدستهای XR، بلکه تجهیزات جانبی نیز نیاز خواهیم داشت که با نزدیک شدن به محو کردن خطوط بین واقعیت و دنیای مجازی، به طور فزایندهای آنها را احاطه میکنند.
اگرچه راهاندازی یک یا دو دستگاه از این دستگاهها چندان دشوار نبوده است، هنگامی که شروع به استفاده از آنها به تعداد میکنید، با مشکلاتی مانند سرقت، جایابی نادرست، خدمات و پشتیبانی و اطمینان از شارژ شدن نسخههای بیسیم هدستها مواجه میشوید. و آماده استفاده است. علاوه بر این، دستگاهها فرسوده شدهاند، بنابراین باید راهی داشته باشید که آنها را از سرویس خارج کنید، در صورت نیاز آنها را تعویض کنید و پس از تعمیر دوباره آنها را بچرخانید. این مشکل بزرگی نیست اگر شما پنج دستگاه از آن ها را داشته باشید، اما زمانی که در مورد 500 دستگاه صحبت می کنید یک مشکل است.
بیایید این هفته در مورد مشکل مدیریت دستگاه XR صحبت کنیم.
واقعیت توسعه یافته در آموزش و تعمیرات میدانی بسیار موفق است، بنابراین منطقی است که شرکتهای نظامی و هوافضا تا حد زیادی هزینه را به سمت واقعیت افزوده (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) در مقیاس هدایت کنند.
در ادامه بخوانید: فیسبوک متا شد، اما آیا خیلی زود جابجا شد؟
XR به حدی پیشرفت کرده است که برخی از شرکتها باید بتوانند مجموعهای از هدستهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و در نهایت انواع تجهیزات جانبی اضافی را مدیریت کنند. این ابزار گران است، بنابراین اطمینان از اینکه از بین نمیرود یا غیرقابل استفاده یا منسوخ نمیشود، به کار IT تبدیل میشود که به طور فزایندهای مالک تعمیر و نگهداری این سختافزار است. برای رفع این نیاز فزاینده، HP ArborXR را منتشر کرده است، اولین راه حل XR با برند HP برای مدیریت ناوگانی از هدست های XR (با تمرکز اولیه روی VR).
سرویس جدید HP، ExtendXR، دارای چندین عنصر مانند راهاندازی و گروهبندی دستگاه XR است، بنابراین میتوانید بهتر دستگاهها را ردیابی کنید و بهروزرسانیهای نرمافزاری را ارائه دهید که منحصر به گروهبندی هستند. این سرویس همچنین شامل:
- یک صفحه شیشه ای کنسول مبتنی بر مرورگر برای استقرار برنامه های XR و به روز رسانی هدست ها، با مدیریت پشتیبانی برای اکثر دستگاه های در دسترس مدیران (تلفن، تبلت، رایانه شخصی و غیره)
- لانچر برنامه های سفارشی برای بهبود تجربه هدست XR برای کاربران نهایی. این همچنین شامل حالت کیوسک برای پشتیبانی چند کاربره است
- پشتیبانی از اشتراک گذاری محتوا در آژانس ها، بخش ها و حتی شرکت ها (در صورت نیاز برای پشتیبانی شریک)
همچنین بخوانید: متاورس دوباره اشتباهات AOL را انجام می دهد