تولید محتوا چیست؟

کانالهای توزیع هم در دنیای واقعی و هم فضای اینترنت وجود دارد. در ابتدا در فضای اینترنت سایتها با محتوای متنی شناخته میشدند و در نتایج بالا قرار میگرفتند اما با افزایش مخاطبین و افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت، نوع محتوا نیز تغییر کرد. اما این محتوای متنی در کجا قابل استفاده است؟ اولین فرمی از محتوا که با آن سر و کار داریم، محتوا متنی است. همچنین کلمات کلیدی مرتبط با آن هم در خصوص فرمهای مختلف محتوا چندین بار در مقاله درج شده است. برای مثال در کسب و کارها و وبسایتهای اینترنتی شما با تولید محتوا حرفهای در موضوع کاری خود، میتوانید سایت خود را از مطالب مرتبط با آن موضوع غنی کنید. شما میتوانید محتوای قابل ارئه خود را در قالب اسلایدهای پاورپوینت قرار داده و بر روی آن صحبت کنید. این مدل هم یک روش مرسوم برای تولید محتوای ویدیویی است. فرآیند تولید محتوا چگونه است؟

نکته دیگر در خصوص سئو تولید محتوا متنی این است که کلمه و کلمات کلیدی آن بهخوبی در پاراگرافها و قسمتهای مقاله توزیع شده باشند. آیا اگر خودتان به دنبال یک مقاله بودید، محتوای متنی خودتان را حاضر بودید تا انتها مطالعه کنید؟ در هنگام ضبط تا جایی که میشود، سعی کنید غیر رسمی باشید! در اولین قدمها برای شما میتوانید از میکروفون موبایل خود استفاده کنید.­ توجه هم داشته باشید که بسیاری از ایراد در ابتدا بهخاطر صدای و لحن شماست و ربطی به کیفیت ضبط صدا ندارد. همچنان شاهد تغییر از عکس به ویدیو هستیم. پخش ویدیو در رسانههای اجتماعی هم بسیار ساده است و اگر واقعا محتوای شما مهم و ارزشمند باشد، بهخوبی دیده میشود. وقتی مقاله در وبسایت شما منتشر شد، میتوانید در رسانههای اجتماعی متنمحور مانند توییتر و ردیت، خلاصهها و گزارشهای جذاب خود را در اختیار مخاطبانتان در آن رسانههای اجتماعی بگذارید. اول اینکه شما این محتوا ویدیویی را در وبسایت خود منتشر کردهاید را بررسی میکنیم. روش مرسوم بهاین صورت است که یک عکسنوشته (شامل تصویر بههمراه متنی بر روی آن) بهعنوان پست منتشر میشود و سپس خلاصه و یا توضیحی کوتاه در خصوص موضوعی به کاربر داده میشود.

تولید محتوا متنی بر اساس سئو باید در ابتدا جامع باشد. اول باید کسب و کار خود را برای خود شرح دهید و بهیک توضیح مشخص در مورد آن برسید. شما میتواند ارائه خدمات کسب و کار خود را به این صورت به زیباترین شکل معرفی کنید. خوشبختانه همه رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر و اینستاگرام قابلیت انتشار و نمایش ویدیو را دارند و میتوانید ویدیو خود را از این طریق به کاربران منتقل کنید. برای پیاده کردن یک حالت فراخوان عمل (Call to Action)، معمولا در تصاویر از یک لینک، آدرس صفحه رسانه اجتماعی و یا آدرس سایت استفاده میشود. در بخشهای آینده به موضوع تولید محتوا رسانههای اجتماعی خواهیم پرداخت اما برای یکپارچهسازی میتوانید متن مقالههای خود را خلاصه کرده و در فیسبوک و گوگل پلاس هم آنها را شرح دهید. برای شنیدن پادکست ما میتوانید نام Furbo را در تمامی سرویسهای معتبر پخش پادکست مانند آیتونز (اپل پادکست)، گوگل پادکست، اسپاتیفای و… برای فایلهای صوتی گوگل ساز و کار مشخصی ندارد زیرا همچنان بهاندازه متن، عکس و ویدیو طرفدار ندارند. حرفهایترین مدل تولید محتوا برای همهنوع کسب و کار مانند کسب و کارهای سنتی و وبسایتهای اینترنتی، به موضوع اصالت کسب و کار (Business Authenticity) مربوط میشود.

با توجه به این موضوع، شما باید به مخاطب ضمن احترام، محتوای ساده و غیر کتابی را ارائه دهد. در توییتر نیز شما میتوانید چکیدهای از مقالات خود را توییت کرده و از کاربران بخواهید وارد وبسایت شما شوند. خیلی از موضوع محتوا خارج نشویم و حال برای مورد بعد به سراغ تصاویر غیر عکاسی شده میپردازیم. هر کسب و کار یا شرکتی برای توسعه و رشد مجموعه خود مجبور به تولید محتوا خواهد شد. این مرحله برای شناخت و آشنایی ضرروی است و اولین مرحله برای تولید محتوا متنی شما است. در اولین مرحله تولید محتوا متنی را برای یک وبسایت اینترنتی درنظر میگیرم. برای محتوای متنی در دنیای واقعی میتوان بیلبوردها، آگهیهای تبلیغاتی متنی، شعارهای زیستمحیطی، صلحآمیز و.. در صورتی که محتوای شما در خصوص آیتی نیست میتوانید از پاورپوینت استفاده کنید. در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود، میتوانید با انتخاب یکی از آیتمهای زیر، بهصورت کاملا اختیاری از فوربو حمایت کنید. تولید انیمیشنها و ویدیوهای کوتاه میتواند بسیار برای کسب و کار شما مفید و موثر باشند. از آنجایی که این موضوع بسیار مهم است و شاخههای فراوانی دارد، طبیعتا در این مقاله نمیتوانیم به همه آن بپردازیم اما بهصورت کلی هر یک فرمهای محتوا را از لحاظ سئو و بهنیهسازی برای موتور جستجو، بررسی میکنیم.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجله خبری webspinner دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Matthew Newman

Matthew Newman Matthew has over 15 years of experience in database management and software development, with a strong focus on full-stack web applications. He specializes in Django and Vue.js with expertise deploying to both server and serverless environments on AWS. He also works with relational databases and large datasets
[ Back To Top ]