بازاریابی محتوا چیست؟

پس از تعریف چشم انداز نوبت به ارزیابی محتوا میرسد. پس از تعریف چشم انداز، نوبت به تعریف مخاطب میرسد که آن نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. شاید نوشتن مطلبی برای موضوع فاضلاب چندان خوشایند نباشد و حتی اگر نوشته شود رغبتی برای خواندن برای مخاطب ایجاد نکند. با گذشت زمان این بازاریابی محتوایی است که حرکت خود را میسازد و حتی با رسیدن به نقطه مطلوب میتوان احتیاج به پرداخت هزینهای نباشد یا هزینههای آن در طول زمان ناچیز شود. برخی نویسندگان نیز اندکی با تنظیم سئو آشنایی دارند که با توجه نظر خودتان میتوان در انتخاب حائز اهمیت باشد یا نباشد. اینجا نقطهای است که شما با مخاطب ارتباط مستقیم برقرار خواهید کرد و با او به گفتگو خواهید پرداخت. تصویر مناسب نیز میتواند تاثیر قابل بسزایی در جذب مخاطب داشته باشد. توسعه روابط با اینفوئنسرها میتواند روش دیگری برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب باشد. این استراتژی بازاریابی محتوایی است که میتواند کمک کننده باشد.

مرتبط با بازاریابی است یا شبکههای اجتماعی یا بهینه سازی نرخ تبدیل (مخاطب به مشتری)؟ در این مرحله مخاطب با شما آشنا شده و مشغول بررسی و ارزیابی راه حل شما در مورد خدمت یا محصولتان است. اما از معایب این روش آن است که به جای هدف گرفتن مخاطب خاص، همه نوع مخاطبی را در بر میگیرد. همچنین پس از ایده پردازی و به منظور افکارسنجی و گرفتن بازخورد از مخاطبین میتوانیم از ابزار بسیار مناسب نظرسنجی آنلاین Survey Monkey استفاده کنیم. کارکرد این ابزار به این صورت است که شما با وارد کردن نام کاربری اینفلوئنسر مورد نظر و انتخاب گزینه از میان جستجو در پروفایل و تحلیل دنبال کننده، به مجموعهای از اطلاعات پردازش شده دست مییابید که نشان دهنده کلیدواژگان استفاده شده توسط دنبال کنندگان، مدت زمان آنلاین بودن آنها و سایر اطلاعات تحلیلی دیگر دارد. خرید بر اساس محتوا: بیش از 60 درصد مشتریان آنلاین آمریکایی بر اساس توصیه وبلاگ آن محصول را خریداری میکنند. در اینجا به دو نوع شایع از آن می پردازیم.

به دلیل اینکه هدف و چشم اندازی و به دنبال آن استراتژی مکتوب و مستندی برای آن ندارند. این چشم انداز مجموعه اقدامات را قابل ارزیابی میکند و یک تصویر بزرگ برای شرکت و بخشهای زیر مجموعه فراهم میآورد. شما نیاز به فردی که به کار تولید محتوای مورد نظر شما مسلط بوده و در هر مرحله وضعیت تولید محتوا را با اهداف مورد نظر ارزیابی کرده و در صورت نیاز، راهکاری برای برطرف کردن عقب ماندگی یا مشکلات، اتخاذ کند. رشد تیم کاملا به شرایط شما بستگی دارد. این ایده جذاب است که شما را در طول مسیر تولید محتوا متمرکز نگه داشته و مشوق خواهد بود. پورتر مشخصا در مقاله بین اثربخشی عملیاتی و استراتژی تمایز قائل شده است. این امکان وجود دارد علاوه بر نگارش، ویراست محتوا در یک سطح یا تمام سطوح نیز با نویسنده محتوا باشد و یا حداقل سطحی از ویراست با نویسنده بوده و سطوح بالاتر با فرد دیگری به عنوان ویراستار مجله خبری webspinner باشد. ابتدا باید بدانیم منظور از رقبا دقیقا چیست؟ در تحقیق از رقبا باید به چه سوالاتی پاسخ داده شود؟ حتی برای بخش دوم یعنی جذب لینک های معتبر و مرتبط هم، ابتدا باید محتوایی داشته باشید که بتوانید لینک هایی به آن جذب کنید.

با توجه به انتخاب روشهای مختلف برای انتخاب تیتر، میزان وضعیت بازدید و اشتراک گذاری و بازخورد آنها را مقایسه کرده تا بتوانید به یک فرمول مطلب برسید و عملکرد موفق مجله خبری webspinner را تکرار کنید. بدین منظور اگر وبسایت کوچک و محتوای کمی تولید کرده باشیم میتوانیم با مرور آنها خودمان این کار را انجام دهیم ولی چنانچه محتوای تولید شده زیاد و متنوع باشد نیاز به کراولر داریم تا محتوای تولید شده را بصورت نرم افزاری بررسی کرده و نتایج آن را طبقه بندی و گزارش کند. این اقدام به نوعی شبیهسازی رفتار کاربران واقعی براساس الگوی رفتاری آنها است و بازخورد محتوا بر اساس نظراتشان است. استراتژی مناسب برای چنین روشی بجای ارتباط برقرار کردن با تمامی کاربران که بسیاری از آنها ممکن است بات باشند یا بی ربط پاسخ دهند یا کامنت گذاشتن لینک در وبسایتها و فروم ها، به دنبال کاربرانی بگردید که دانش و اطلاعات کافی درباره موضوع داشته و حرفهای جالبی در ارتباط با موضوع محتوا برای گفتن دارند. ناظر کسی است که تمامی مراحل تولید محتوا از شروع تا پایان را زیر نظر دارد. در فضای بازاریابی محتوایی وقتی سخن از استراتژی محتوایی میشود، منظور استراتژی بازاریابی محتوایی است.

Matthew Newman

Matthew Newman Matthew has over 15 years of experience in database management and software development, with a strong focus on full-stack web applications. He specializes in Django and Vue.js with expertise deploying to both server and serverless environments on AWS. He also works with relational databases and large datasets
[ Back To Top ]