با اینکه ممکن است اطلاعات مربوط به استراتژیهای بازاریابی محتوا برای بازاریابهایی که روزانه بر روی آن کار میکنند واضح به نظر برسد اما مستندسازی این اطلاعات اهمیت ویژهای دارد. از آنجایی که بابت هر کلیک باید پول پرداخت کنید پس در نتیجه سعی شما بر این است که تا میتوانید تبلیغات جذابی داشته باشید و همچنین مخاطب هدف را نشانه قرار مجله خبری webspinner دهید. یکی از موفقترین نمونههای اولیه بازاریابی محتوا در رسانههای اجتماعی را باید مربوط به BlendTec بدانیم که سریال یوتیوبی «Will It Blend» را در سال 2006 منتشر کرد. در حقیقت “براساس گزارشات حدود ۴۰٪ از مردم با مشاهده استفاده از یک محصول توسط اینفلوئنسر محبوبشان در شبکههای اجتماعی مانند یوتوب، اینستاگرام یا توئیتر، آن محصول را به صورت آنلاین سفارش دادهاند. همانطور که میدانید پلتفرمهای بسیار مختلفی در دنیای شبکه های اجتماعی وجود دارند که هر کدام از آنها استراتژی بازاریابی محتوایی خاص خود را دارند. بسیار واضح است که یکی از بهترین راههای کسب درآمد همین کانتنت مارکتینگ است.
معمولاً این نوع بازارهای خاص به برندها امکان میدهند تا مخاطبین جدیدی را جذب خود کنند. ویدئو بیشتر از یک تیتر جذاب میتواند توجه مخاطبین را به خود جلب کند، حتی اگر عنوان ویدئو نظر مخاطب را جلب نکند، تصاویر موجود در ویدئو میتوانند در این زمینه بسیار مؤثر عمل کنند. بدون شک با داشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب شما میتوانید که تعامل مخاطبان خود را افزایش داده و همین عامل باعث افزایش نرخ تبدیل میشود. جالب است بدانید بیش از 12 هزار مقاله در مورد این پخش نوشته شد که باعث شد رادیو CBS به یک نام ماندگار تبدیل شود. در نتیجه BlendTec تبدیل به یکی از برندهای محبوب در هر خانهای شد. اما با پیدایش گوگل در اوایل دهه 2000، بازاریابان متوجه شدند برای این که مخاطبانشان بتوانند محتوای وبلاگ آنها را پیدا کنند، باید در بالای لیست نتایج گوگل ظاهر شوند. باید بدانید که در بازه زمانی X ماه نهایتا چقدر قرار است هزینه کنید تا ببینید که آیا اصلا برای شما توجیه اقتصادی دارد یا نه؟ نکتهای که باید به آن اتوجه شود این است که اصلا چه جنس محتوایی باید تولید شود و چگونه و در کجا از آن استفاده شود. حالا اصلا چرا این بخش برای کسب و کار شما مهم هستش؟
این یعنی درآمد بیشتر و در نتیجه آگاهی از برند بیشتر. به عبارت دیگر بازاریابی محتوا باعث ایجاد آگاهی از برند، تعامل با مخاطب و تبلیغ کسبوکارتان میشود. کیسهای مطالعاتی مطالب ملموس و قابل استنادی را به مخاطب ارائه میدهند که سبب افزایش اعتبار برند در میان مصرفکنندگان میشود. از طریق تحقیقات و آمار عمیق و دقیق، مقالات سفید سبب افزایش اعتبار برند شده و در نهایت حجم عظیمی از مشتریان بالقوه را جذب میکنند. چه در مورد بازاریابی محتوایی صحبت کنیم و چه محتوای تجاری، این شرکتها هستند که محتوا تولید میکنند. برای این که اهمیت این موضوع را دقیقتر متوجه شوید باید آمار مربوط به 89 درصد از افرادی که به دلیل تجربه کاربری ضعیف، ارتباط با یک برند را کنار گذاشتهاند، جدی بگیرید. اما وبلاگ نویسی هم داستان خاص خود را دارد و باید اصولی پیاده سازی شود و همینطوری الکی که نمیشود. این روش برای ارتباط کودکان با غلات عالی عمل کرد؛ علاوه بر این برای والدین هم به یاد ماندنی بود.
بدون استراتژی محتوایی، بازاریابی محتوایی هم بی معنی خواهد بود. در دهه 1960 بود که تلویزیون به خانه تقریبا تمام آمریکاییها راه پیدا کرد. در واقع این استراتژی بود که به The Furrow کمک کرد تا در پایان قرن مذکور، میلیونها خواننده داشته باشد. چگونه میتوانید در مسیر موفقیت به آنها کمک کنید؟ بازاریابی محتوا توسط بلاگ یکی از اصلیترین استراتژیهای در جهت هدایت ترافیک به سایت است. اما پیش از هدف قرار دادن موضوع خاصی لازم فرصتهای ایجاد شده توسط کلمات کلیدی به خوبی برسی شوند تا سبب هدایت ترافیک نامرتبط به سایت نشوند؛ بنابراین در هنگام تحقیق درباره کلمه کلیدی لازم است ابتدا موضوع محتوا را مشخص کنید. دیجیکالا از این سایت برای توزیع محتواهای متنی، ویدئویی، مقالات و.. نکته در این است که برخلاف تصور شما، افراد زمان زیادی را برای خرید در نظر میگیرند و به طور سنتی، بازاریابی محتوا میتواند یک استراتژی عالی برای به سرانجام رساندن سفر خرید مشتری باشد. اما همین اول باید بگم که بله تعامل مردم با بازاریابی محتوایی به مراتب بیشتر از ppc است.