این توانایی برای گرفتن شانس های معقول یکی از مزایایی است که شرکت ها دارند که دولت ایالات متحده، به غیر از دارپا، از آن برخوردار نیست. اگر جای دیگری را خراب کنید، سیاستمداران شما را مجازات خواهند کرد که منجر به کاهش ریسک می شود. از آنجایی که ریسک پذیری به نوآوری دامن می زند، مسلماً نرخ نوآوری قوی رو به کاهش است.
چین همچنین به شدت تلاشهای توسعه را تأمین مالی میکند و به نظر نمیرسد برای شرکتهایی که سرمایهگذاری میکنند به سودآوری دست یابند. تا زمانی که این شرکتها پیشرفت نشان دهند، منابع مالی و منابعی دارند که میتوانند از آنها برای ادامه فعالیت استفاده کنند.
یکی از تفاوتهای بزرگ این است که وقتی صحبت از مسائل ضد انحصار به میان میآید، چین محتاطتر است و در رویکرد خود عمل جراحیتر به نظر میرسد، در حالی که ایالات متحده اغلب سختگیرانهتر بوده است. به عنوان مثال، زمانی که ایالات متحده، استاندارد اویل را تجزیه کرد، کنترل بر تولید جهانی نفت از ایالات متحده خارج شد. و هنگامی که آنها AT&T را متلاشی کردند، بسیاری از ذینفعان در نهایت به شرکت هایی مانند هوآوی چین تبدیل شدند.
این در تضاد شدید با ایالات متحده است، جایی که فقط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) چک تقریباً سفید دریافت می کند و برای اشتباهات مجازات نمی شود. یکی از ابتکارات بزرگ آژانس در میان انواع شرکتهای بزرگ ایالات متحده، نوآوری را امکانپذیر میکند و اگر مدیران را برای ستارهها شلیک کنند و از دست بدهند، مجازات نمیکنند.
همچنین بخوانید: آخرین پیشرفت های 5G شامل پشتیبانی از ماهواره، اتصال P2P، عمر باتری طولانی است.
دولت باید برای کسب سود اجازه دهد
در حالی که این یک رویداد تحت حمایت کوالکام بود و به وضوح توسط بخش صدور مجوز قدرتمند و خوب کوالکام پشتیبانی میشد، عملاً محتوای کوالکام وجود نداشت. کل رویداد بر روی تبدیل ایالات متحده به مکانی بهتر برای نوآوری متمرکز بود، با تمرکز ویژه بر نوآوری های نظامی تا ایالات متحده بتواند برای جنگ بعدی آماده شود، که به ویژه با توجه به آنچه که با حمله روسیه به اوکراین (و سایبری مماس) اتفاق می افتد، پیش بینی کننده است. خطرات نیز).
این هیئت علاقه ای به نحوه تامین مالی و مدیریت پروژه های دفاعی نداشت. اعضای هیئت مدیره استدلال کردند که افرادی که مناقصهها را مدیریت میکنند، آنقدر روی منع سود شرکتها متمرکز شدهاند، شرکتها انگیزهای برای یافتن راههای بهتر برای انجام کارها یا حتی استفاده از فناوریهای پیشرفتهتر ندارند که زمانی که سیستم دفاعی به مرحله تولید برسد، بسیار بهتر خواهد بود.
اطلاعات بیشتر در مورد تجارت فناوری:
این هفته، کوالکام رویدادی را در واشنگتن دی سی برگزار کرد تا نگرانیهای خود را در مورد ایجاد، کنترل و حفاظت از مالکیت معنوی – و به طور خاص در برابر ظهور چین به عنوان یک نیروگاه فناوری که میتواند رهبری ایالات متحده را جابجا کند، مطرح کند.
سخنران اصلی و سایر اعضای پانل استدلال محکمی ارائه کردند مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده نه تنها از نوآوری ایالات متحده به اندازه کافی حمایت نمی کند، بلکه اقداماتی انجام می دهد که به نظر می رسد نوآوری را مجبور می کند نفت و لوازم الکترونیکی مصرفی را به کشورهای دیگر، به ویژه چین، دنبال کند.
در اصل، اعضای میزگرد استدلال کردند که روند تدارکات ایالات متحده، که بر هزینه متمرکز است، به شدت شکسته شده است. این کشور به خوبی با سایر وظایف استراتژیک دولت همکاری نمی کند، و تمرکز بیش از حد آن بر هزینه، نوآوری ایالات متحده را به شدت و غیرضروری محدود می کند، به ویژه در پروژه های دفاعی پیشرفته.
سخنرانی افتتاحیه توسط سوزان سی شوابکارشناس مذاکره در مورد اختلافات تجاری در دانشکده سیاست عمومی دانشگاه مریلند، از آینده نگران کننده ای صحبت کرد که در آن تجارت یک سلاح و کنترل بر بازارهای جهانی هدف است.
او دنبال شد پل میشلیک قاضی فدرال سابق که بر حفاظت از IP متمرکز شده است، جان جی حمره، رئیس رهبری آمریکا در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، کاترین مک فارلند، رئیس هیئت تحقیقات و توسعه ارتش آکادمی های ملی علوم، الن لرد، معاون سابق وزیر دفاع برای کسب و حفظ، و رابرت اتکینسون، رئیس بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری.
شرکت کنندگان در این میزگرد گفتند که چین به منظور تسلط بر این تلاش ها، هزینه های زیادی را برای تلاش های خود برای به دست گرفتن رهبری فناوری و کنترل نهادهای استاندارد از طریق میدان دادن به صدها نفر برای شرکت در جلسات بدنه استاندارد تأمین کرده است.
بزرگترین نکته این بود که سیاستمداران و سازمان های دولتی، که دارپا استثنای برجسته است، نمی توانند به اندازه کافی بر موفقیت ایالات متحده تمرکز کنند، و قبل از اینکه چین با توجه به فناوری به طور کلی به ایالات متحده در آینه دید عقب نگاه کند، باید تغییر کند. و به ویژه دفاع
آنها استدلال کردند که این فرآیند زمانی معنی داشت که دولت بودجه تحقیق و توسعه را تأمین می کرد، اما اکنون شرکت ها تمایل دارند این تلاش ها را تأمین مالی کنند. اگر ریسکهای بزرگ در غیر این صورت پیشرفت مالی نداشته باشند، شرکتها بیش از حد محافظهکار خواهند شد و شرکتهای جدید از ورود به این بخش منصرف خواهند شد. برای مصرفکنندگان، این بدان معناست که ما برای راهحلهایی که به محض عرضه منسوخ میشوند، هزینه بیشتری میپردازیم، نه اینکه جلوتر از منحنی باشند.
بیایید در مورد تلاش های کوالکام برای تمرکز دولت بر حفاظت از رهبری فنی ایالات متحده – و شرکت هایی که این رهبری را هدایت می کنند، صحبت کنیم.
چین استانداردها، نوآوری استارتاپ را در اولویت قرار می دهد
این هیئت استدلال کرد که تلاشهای ضدانحصار باید بر حفظ هرگونه مزیت بازاری که ایالات متحده دارد به جای فلج کردن شرکتهای آمریکایی در صورتی که چنین اقداماتی درآمد مربوطه را به خارج از کشور ارسال کند، متمرکز شود.
در حالی که اعضای میزگرد در مورد تعداد بیشتری از افراد تجاری بحث میکردند، من فکر میکنم که این امر مشکلساز خواهد بود، مگر اینکه تودههای مهمی از افراد آموزش دیده هم در زمینه کسبوکار و هم در دولت داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که افراد کسبوکار در فرآیندهای دولتی و پویاییهای سیاسی خسته نمیشوند. اما به گفته اعضای میزگرد، تجار از یادگیری فرآیندهای دولتی از نظر مالی دلسرد می شوند و آموزش افراد برای آن موقعیت ها را بسیار سخت می کند. در نتیجه، افرادی که در هر دو نقش خوب هستند، امروزه در دولت وجود ندارند.