شاید یکی از مهمترین اهداف بازاریابی محتوا به خصوص در این چند سال اخیر که شبکههای اجتماعی جایگاه مهمی در زندگی مردم پیدا کردهاند، این باشد که محتوایی تولید کند که در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و به اصلاح وایرال شود. اما با همه این اوصاف تولید محتوای که مردم دوست دارند فقط یکی از اهداف بازاریابی محتوا است و کسبوکارهای مختلف اهداف مشخصی دارند که میتوانند با استفاده از بازاریابی محتوا به آنها دست یابند. برای مثال دعوت به تکمیل فرم برای دریافت نتایج کامل یک مطالعه بازار که در یک پست بلاگ از نتایج آن استفاده کردهاید و مواردی از این دست. بازاریابی محتوا در هر فرم و قالبی که باشد؛ چه از طریق جذب بک لینک، چه از طریق ارتقاء رتبه نمایش در صفحه نتایج جستجو و چه از طریق خبرنامه ایمیلی به جذب ترافیک برای وبسایت میانجامد. بک لینک به لینکهایی گفته میشود که ترافیک را از وبسایتهای دیگر به وبسایت شما منتقل میکنند.
یک فایل اکسل که برای استفادههای خاصی طراحی شده است. همچنین باید توجه داشته باشید که سؤالات متداول خودشان ایدههای زیادی برای تولید محتوا به شما میدهند. یک فایل صوتی که راه حلی برای یک مشکل رایج ارائه میکند. یک مخاطب واقعی شما را در چندین کانال ممکن دنبال میکند و معمولاً مخاطبین محتوا با احتمال بیشتری به مشتری تبدیل میشوند. اگر فقط روی تبلیغات تمرکز داشته باشید فقط افرادی که قصد خرید دارند جذب شما میشوند و اگر تصمیم به خرید نگیرند، آنها را از دست دادهاید. خیلی از سؤالاتی که کمتر مطرح میشوند نیز در دل پستهای بلاگ پاسخ داده میشوند و دیگر نیازی به پاسخگویی به تماسهای تلفنی و ایمیلهای متعدد مشتریان نخواهد بود. نسلهای جدید دیگر مثل نسلهای گذشته طرفدار تلویزیون و رادیو نیستند و کمتر تحت تأثیر تبلیغات قرار میگیرند و تبلیغات گسترده را مزاحم خود میدانند. مردمی که محتوای مفید شما را میبینند آن را با دوستان خود به اشتراک میگذارند و بدین ترتیب بازاریابی محتوا باعث افزایش آگاهی از برند شما نیز میشود. بیشتر ترافیک وبسایت شامل افرادی میشود که دیگر هرگز به وبسایت مراجعه نمیکنند. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم که در حال حاضر هم تبلیغات هم بازاریابی محتوا تأثیرگذار هستند و مزایای خاص خود را دارند، هر چند اثرگذاری بازاریابی محتوا بیشتر است.
هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مجله خبری webspinner وب سایت خود باشید.
همانطور که پیشتر گفته شد با تولید محتوا میتوان با سؤالات متداول مشتریان پاسخ داد و این کمک میکند که وقت کارشناسان فروش کمتر صرف پاسخ دادن به مجله خبری webspinner این سؤالات شود. اما اگر با اهداف بازاریابی محتوا آشنا شوید متوجه خواهید شد که بازاریابی محتوا کاری میکند که تبلیغات قادر به انجام آن نیست. البته موضوع به همینجا ختم نمیشود، بلکه برای موفقیت در موتورهای جستجو باید در زمینه سئو و بهینه سازی موتور جستجو اقدامات مناسبی انجام دهید و محتوایی تولید کنید که مورد علاقه مخاطبین باشد و شامل کلمات کلیدی پرطرفدار شود. در مقابل، مخاطبین وبسایت کسانی هستند که به کاری که انجام میدهید علاقه دارند. شرکتها به مشتری نیاز دارند و امروزه مشتریان آنلاین هستند. برای ایجاد سرنخهای فروش، نیاز دارید که فراخوان به اقدام برای پر کردن فرم مشخصات را در برنامه بازاریابی محتوای خود داشته باشید. محتوای شما برای موفقیت نیاز دارد که برای مخاطبین واقعاً مفید واقع شود. برای اطلاع از فعالیتهای شرکت دیجیتال مارکتینگ لاوان به بخش خدمات تولید محتوا مراجعه کنید و یا با شماره 22922650 تماس بگیرید. انتخاب با شماست که فقط یک فروشنده ساده اینترنتی مبل باشید که فقط مشتریانتان شما را میشناسند، یا اینکه مرجع اطلاعات تخصصی در حوزه مبلمان باشید و همه مردم برای کسب اطلاعات در این حوزه به شما مراجعه کنند و شما را متخصص حوزه مبلمان بدانند.
موتورهای جستجو سایتهایی را ترجیح میدهند که به طور منظم محتوای جدید تولید میکنند. نکته اصلی این است که با تبلیغات خود مخاطبین را آزار ندهید، بلکه با محتوای خود کاری بکنید که خود مردم به دنبال آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات شما باشند. در واقع نکته اصلی اینجاست که بازاریابی محتوا چیزی است که مردم میخواهند، هیچکس به دیدن تبلیغات علاقهای ندارد. در ادامه با ۱۰ مورد از اهداف بازاریابی محتوا آشنا میشویم و نشان میدهیم که دستیابی به این اهداف چه سودی برای کسبوکار خواهد داشت. یکی از اهداف بازاریابی محتوا دقیقاً همین است که افراد را به جذب وبسایت شما کند. یکی از اهداف بازاریابی محتوا این است که مخاطبانی که جذب کرده را به شری تبدیل کند و در این بین ایجاد سرنخهای فروش از طریق محتوا اهمیت بسیاری دارد. این هدف اگر تنها هدف شما از بازاریابی محتوا نباشد باید یکی از مهمترین اهداف بازاریابی محتوا برای شما باشد. اما این فقط ترافیک ایجاد میکند و باید این ترافیک تبدیل به مخاطب شود و سپس میتوان انتظار خرید از آنها داشت. یک ویدئو که به تماشاچی نکتهای میآموزد و یا او را سرگرم میکند.