
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
الگوریتم ها حرکات تیم های ورزشی را با دقت 80 درصد پیش بینی می کنند -- ScienceDaily
سیلویا فراری، پروفسور جان برانکاچیو مهندسی مکانیک و هوافضا، که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: بینایی کامپیوتری می تواند اطلاعات بصری مانند رنگ پیراهن و موقعیت یا وضعیت بدن بازیکن را تفسیر کند. ما هنوز از این اطلاعات بلادرنگ استفاده می کنیم، اما متغیرهای پنهانی مانند استراتژی تیم و نقش های بازیکن را ادغام می کنیم، چیزهایی که ما به عنوان انسان قادر به استنباط هستیم زیرا در آن زمینه خاص متخصص هستیم.
مواد تهیه شده توسط دانشگاه کرنل. نوشته اصلی توسط Syl Kacapyr، توسط Cornell Chronicle. توجه: محتوا ممکن است برای سبک و طول ویرایش شود.
منبع
الگوریتم های توسعه یافته در آزمایشگاه کورنل برای سیستم ها و کنترل های هوشمند می توانند اقدامات درون بازی بازیکنان والیبال را با دقت بیش از ۸۰ درصد پیش بینی کنند و اکنون این آزمایشگاه با تیم هاکی Big Red همکاری می کند تا برنامه های کاربردی پروژه تحقیقاتی را گسترش دهد.
منبع داستان:
فراری که همچنین دانشیار تحقیقات مهندسی بین دانشگاهی است، گفت: «انسان ها آنقدر که الگوریتم های یادگیری ماشین آن ها را در حال حاضر غیرقابل پیش بینی می کنند، غیرقابل پیش بینی نیستند، زیرا اگر واقعاً همه محتوا را در نظر بگیرید، همه از سرنخ های زمینه ای، و شما گروهی از افراد را مشاهده می کنید، می توانید در پیش بینی کاری که قرار است انجام دهند بسیار بهتر عمل کنید."
فراری تیم ها را با استفاده از الگوریتم ها برای آماده سازی بهتر برای رقابت با آموزش فیلم های موجود از بازی حریف و استفاده از توانایی های پیش بینی خود برای تمرین بازی ها و سناریوهای بازی خاص، پیش بینی می کند.
این تحقیق توسط دفتر تحقیقات دریایی کد 311 و کد 351 پشتیبانی می شود و تلاش های تجاری سازی توسط اداره مجوز فناوری کورنل پشتیبانی می شود.
نتایج در 22 سپتامبر در مجله منتشر شد تراکنش های ACM در سیستم ها و فناوری های هوشمند، و نشان می دهد که الگوریتم ها می توانند نقش های بازیکنان را استنباط کنند - به عنوان مثال، تشخیص پاس کننده دفاعی از مسدودکننده - با دقت متوسط \u200b\u200b\u200b\u200bنزدیک به 85٪، و می توانند چندین حرکت را در یک دنباله تا 44 فریم با دقت متوسط \u200b\u200bپیش بینی کنند. بیش از 80 درصد این اقدامات شامل ضربه زدن، قرار گرفتن، مسدود کردن، حفاری، دویدن، چمباتمه زدن، افتادن، ایستادن و پریدن بود.
فراری برای ثبت اختراع ثبت کرده است و اکنون با تیم هاکی مردان بزرگ قرمز برای توسعه بیشتر این نرم افزار همکاری می کند. فراری و دانشجویان فارغ التحصیلش به رهبری فرانک کیم، با استفاده از فیلم های بازی ارائه شده توسط تیم، در حال طراحی الگوریتم هایی هستند که به طور مستقل بازیکنان، اقدامات و سناریوهای بازی را شناسایی می کنند. یکی از اهداف این پروژه کمک به حاشیه نویسی فیلم بازی است، که وقتی به صورت دستی توسط اعضای تیم انجام شود، کاری خسته کننده است.
دانشجویان فراری و دکترا، جونی دونگ و کینگزه هو، الگوریتم هایی را آموزش دادند تا متغیرهای پنهان را به همان روشی که انسان ها دانش ورزشی خود را به دست می آورند - با تماشای بازی ها، استنتاج کنند. الگوریتم ها از یادگیری ماشینی برای استخراج داده ها از ویدیوهای بازی های والیبال استفاده کردند و سپس از این داده ها برای کمک به پیش بینی در هنگام نمایش مجموعه جدیدی از بازی ها استفاده کردند.
به گفته فراری که گفت نرم افزار بهبودیافته می تواند به خودروهای خودمختار کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند، ربات ها و انسان ها را در انبارها به هم نزدیکتر کند، فراتر از ورزش، توانایی پیش بینی اعمال انسان پتانسیل زیادی برای آینده تعامل انسان و ماشین دارد. بازی های ویدیویی با تقویت هوش مصنوعی کامپیوتر لذت بخش تر می شوند.
بن راسل، مدیر عملیات هاکی تیم مردان کرنل، گفت: «برنامه ما تاکید زیادی بر تجزیه و تحلیل ویدئو و فناوری داده دارد. "ما دائماً به دنبال راه هایی برای تکامل به عنوان کادر مربی هستیم تا بتوانیم بهتر به بازیکنان خود خدمت کنیم. من از تحقیقاتی که پروفسور فراری و شاگردانش تا کنون انجام داده اند بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. من معتقدم که این پروژه پتانسیل این را دارد که به طور چشمگیری بر روی بازیکنان تأثیر بگذارد. روشی که تیم ها مطالعه می کنند و برای رقابت آماده می شوند."
الگوریتم ها از این جهت منحصربه فرد هستند که رویکردی کل نگر برای پیش بینی کنش دارند و داده های بصری را ترکیب می کنند - برای مثال، جایی که یک ورزشکار در زمین قرار دارد - با اطلاعاتی که بیشتر ضمنی هستند، مانند نقش خاص یک ورزشکار در تیم.
نویسنده: تیم تحریریه Matthew Newman