اصول کاربردی تولید محتوا

با برنامهای عملی در ذهنتان در شبکههای اجتماعی بگردید. رایان لیتل در این باره میگوید: «مطالعات اخیر در مورد استفاده شبکههای اجتماعی نشان داده که میانگین کاربران کلا دو حساب کاربری در رسانه جمعی دارند. جیسون دمرز در این باره میگوید: « اول باید بدانید که چه چیزهایی را اندازهگیری کنید. این که چگونه و با چه کلماتی محتوا را مینویسید و در چه پلتفرمی محتوایتان را انتشار میدهید در امر جذب کاربران از اهمیت بسیاری برخوردار است. تعداد دفعاتی که در روز پست میگذارید مهم است. نکته جالب توجه این است که این پست در توییتر گذاشته نشد بلکه به دلیل تعداد بسیار بیشتر مخاطبان در فیسبوک گذاشته شد. استراج اطلاعات و داده از کانالها ممکن است کاری طاقتفرسا باشد اما اگر هدفی روشن و مشخص داشته باشید، به راحتی راهتان را مییابید و میدانید که دقیقا به دنبال چه هستید. اگر میخواهید فالور جذب کنید، این موارد را معیار قرار دهید: مشترکان، فالورهایی که در کانالهای اجتماعی مانند فیسبوک وتوییتر دارید. اگر میخواهید فعالیت مخاطبان در پیج یا سایتتان گسترش دهید، این موارد را معیار قرار دهید: تعداد و نوع کامنتهایی که دریافت میکنید.

، این موارد را به عنوان معیار انتخاب کنید: ارزش دقیق هر دلاری که منجربه گسترش پستها میشوند. این موارد را فراموش نکنید تا در نهایت به مراتب بالاتر و بهتر ارتباط با مخاطبان برسید. اما موارد دیگری نیز هست که باعث میشود محتوای شما علاوه بر بازدید بیشتر، مخاطبان ثابت بیشتری داشته باشد. همین باعث میشود تا کار برای کسب و کارها کمی مشکل شود. امروزه اکثر مردم از موبایلشان برای بازدید از سایتها استفاده میکنند. کسانی که سایتها را مطالعه میکنند علاقهمند به راهکار مرتبط با موضوع هستند. نکته مهم این است که مخاطبان شما ممکن است اکنون از شبکهای استفاده کنند و ۶ ماه بعد به این نتیجه برسند که شبکه ی دیگر نیازهایشان را بهتر برآورده میکند و به سمت آن بروند. یکی از دلایلی که هشتگها انتخاب میشوند این است که هشتگها انعطافپذیر، ساده و در دسترس هستند. اگر میخواهید ترافیک در رسانه شما گسترش بیابد معیارهایتان را اینگونه انتخاب کنید: مخاطبان واقعی از سایتهایی که شما کمپین رسانه جمعیتان را در آن مدیریت میکنید. سوالاتی در مورد محصولات یا خدماتتان به شما کمک میکند تا سریعتر علایق مردم را پیدا کنید و همینطور بدانید در کدام فضاها کارتان را گسترش دهید. چه اطلاعاتی به آنها در زندگی روزمره یا کارشان کمک میکند؟

معمولا سوالاتی که در مورد سبک زندگی و علاقهمندیهای کاربران است، بیشتر آنها را درگیر میکند. پرسش از کاربران راه خوبی برای بیشتر درگیرشدن آنها با محتوای شما است و روشی موثر برای این است که بارها به پیجتان سر بزنند مخصوصا در فیسبوک. تازمانی که میتوانید از لذت ببرید چون باتوجه به تاریخچه فیسبوک، تنها نکتهی ثابت در مورد آن این است که فیسبوک نیز تغییر میکند. مورد مهم دیگر این است که محتوای شما به راحتی در دسترس افرادی که به دنبال آن مطالب هستند، برسد. اگر سایتی کند یا غیرقابل دسترسی باشد فرد خیلی سریع از آن خارج میشود. اگر در گوگل «تغییرات فیسبوک» را جستجو کنید نتایج جستجو اینچنین خواهد بود: تغییرات تایملاین، ترفندهای مربوط به تصویر کاور، مفاهیمی برای تجارت، نسخه گوشی و غیره. صرف نظر از صنایع، مردم بیشتر به دنبال راهحلهایی برای انجام کارها هستند. محتوایتان را با اهداف رسانههای جمعی تطبیق دهید.همیشه اهداف شرکت از تولید محتوا در رسانههای جمعی را در نظر بگیرید. اگر میخواهید محتوایتان را گسترش ببخشید یا آنرا منتشر کنید، مشتریها و نیازهایشان را جلوتر از همه چیز در نظر بگیرید. سوالات تحلیل در مورد شرایط بازار و رقابتها میتواند گفتوگوها را گسترش دهد و حتی سرنخهای فروشی که راغب به خرید محصولاتتان هستند نیز درگیر محتوای شما میشوند.

حتی در وبگاه شخصی خودتان نیز همان مطالب را پست کنید. ۵-۱۰ پست در توییتر و ۱-۴ پست در فیسبوک برای نتیجه مطلوب. مثلا استارباکس را که در فیسبوک ۳۴میلیون فالوئر دارد، درنظر بگیرید. روز پنجشنبه مورخ ۶ ژوئن، شرکت استارباکس در صفحه خودش در فیسبوک نوشت: « قهوه سرد، چای سرد و نوشیدنیهای انرژیزای استارباکس را در روز ۷ ژوئن فقط با ۱دلار بخرید و لذت ببرید.» ۱۳۹۳۱ نفر این پست را اشتراکگذاری کردند و ۱۵۵۳ کامنت زیر آن گذاشته شد. از توییتر و فیسبوک؟ قلق فیسبوک دستتان آمده؟ هدفگیری: برعکس جستجو در سایتها، جستجو در هشتگها این امکان را برای کاربران فراهم میآورد تا در گفتگو با یکدیگر شرکت کنند و اگر از استفاده از برند شما تجربه خوبی دارند، آن را به اشتراک بگذارند. اولین و شاید مهمترین مورد تشخیص زمان درست برای انتشار محتوا است، زمانی که بازدید بیشتری از آن بشود. مشتریها و خواستههایتان را دنبال کنید تا بتوانید در جای درست محتوایتان را انتشار دهید. ارتقاء: هشتگها این امکان را برای شما فراهم میآورند که ارتقاء فعالیتها را در پلتفرمهای مختلف پیگیری کنید. با این کلیدواژه به دامنه گستردهای از راهکارها میتوان دست یافت از جمله راهکارهایی برای عکاسی، آرایش، سودوکو، سفر، کم کردن وزن.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری webspinner لطفا از صفحه ما بخواهید.

Matthew Newman

Matthew Newman Matthew has over 15 years of experience in database management and software development, with a strong focus on full-stack web applications. He specializes in Django and Vue.js with expertise deploying to both server and serverless environments on AWS. He also works with relational databases and large datasets
[ Back To Top ]