مواقعی وجود دارد که من متقاعد می شوم که متا (که قبلاً فیس بوک نام داشت) آرزوی مرگ دارد.
دلایل آن عبارتند از اعتدال نابرابر، تعداد زیاد تبلیغات کلاهبرداری، ساختار شرکتی که قدرت زیادی به مدیر عامل می دهد – که اغلب به نظر خارج از کنترل به نظر می رسد – و چیزی که به نظر می رسد جنگی علیه دولت ها باشد. هیچ کدام از اینها، چه رسد به همه آنها، نویدبخش آینده این شرکت نیست. اما وقتی صحبت از متاورس به میان میآید، اغلب به این فکر میکنم که آیا قصد کشتن آن قبل از شکلگیری کامل آن است یا خیر.
موفقیت پلتفرمهای رسانههای اجتماعی تاکنون بر این بوده است که ابتدا آنها را آزاد کرده و در عین حال مردم را به آنها معتاد میکنند و سپس از اعتیاد کسب درآمد میکنند. همانطور که ناظران باهوش می گویند، اگر محصول رایگان است، پس شما محصول هستید. به نظر می رسد متا در رویکرد کمینه سازی سنگین خود نسبت به متاورس، استراتژی محکمی است که آن را کنار گذاشته است.
بگویم که تلاش های متا با متاورس تمرکز ندارد و هیچ ارتباطی با مشتریان ندارد تنها یک جنبه از مشکل است. دیگری این است که متا به نظر می رسد در مسیر است تکرار بزرگترین موفقیت های فیس بوک از نظر اشتباهات فاحش.
علاوه بر این، اخیرا متا اعلام کرد کاهش 50 درصدی خواهد داشت در مورد اقلام فروخته شده در Metaverse آن، ایجاد هزینه های بیش از حد اپل زیرا در مقابل فروشگاه برنامه آن نسبتاً بیخطر به نظر میرسد. متا با مسیری که در آن قرار دارد، ممکن است متاورس را قبل از راه اندازی بکشد، چه رسد به بلوغ.
بیایید بررسی کنیم که فیس بوک در این هفته چه کار می کند.
همچنین بخوانید: فیس بوک متا شد، اما آیا خیلی زود جابجا شد؟
ساخت یک پلتفرم همهجانبه جدید
مانند هر فن آوری جدید، متاورس مدت زیادی است که وعده داده است و توانایی های واقعی را ندارد. تلاشهای موفقیتآمیز مانند Omniverse NVIDIA بسیار بر آنچه که Metaverse امروز به خوبی انجام میدهد متمرکز است و آن شبیهسازی است. میتوانید استدلال کنید که بازیهای چندنفره اصلی مانند Fortnite و No Man’s Sky شبیه متاورز هستند و برخی از آنها خریدهای درون بازی دارند، اما تلاش زیادی برای این است که بازیها قبل از اینکه حجم قابل توجهی از بازیها را دریافت کنند، خیلی گران به نظر نرسند. بازیکنان اختصاصی
مدل کسب و کار ابتدا افراد را به پلتفرم جذب می کند. پس از موفقیت، راههای خلاقانه برای کسب درآمد بیشتر از پلتفرم پس از رسیدن به این مرحله حیاتی را بررسی میکند. همیشه باید از کسب درآمد سوء استفاده کرد، اما اگر میخواهید این کار را انجام دهید، اگر قبل از معرفی آن جنبه صبر کنید تا مردم به ملک گیر کنند، بسیار بهتر عمل خواهد کرد.
به نظر میرسد رویکرد قدیمی «اولین یک رایگان است» برای ویژگیهایی که خریدهای درون بازی را امکانپذیر میکنند، بسیار خوب عمل میکند، بهویژه آنهایی که تضمین میکنند خریدها از تجربه استفاده از پلتفرم منحرف نمیشوند.
پس از بلوغ، میتوانید از برنامههایی که افراد را بیگانه میکنند، تغییراتی را در زمان واقعی برای بهینهسازی درآمد و جمعیت کاربر انجام دهید، و به طور کلی پیشنهاد را به خوبی تنظیم کنید. اما اگر حتی قبل از راهاندازی پلتفرم تغییرات زیادی انجام دهید، در معرض خطر واقعی بیگانگی مخاطبان خود قرار میگیرید و باعث میشوید که پلتفرم جدید شما بدون تعداد زیادی از کاربران مرده به دنیا بیاید.
همچنین بخوانید: متاورس دوباره اشتباهات AOL را انجام می دهد: VRdirect
کشتن متا
در حال حاضر، متا است از دست دادن مقادیر زیادی پول، و به نظر می رسد این تلاش به طور فعال کسانی را که در غیر این صورت از آن استفاده می کنند می ترساند. در مسیر فعلی خود، ممکن است به گرانترین تلاش ناموفق در تاریخ فناوری تبدیل شود، زیرا به نظر میرسد کاربران از تلاش برای ایجاد قفل شدهاند.
به نظر میرسد این فناوری دهها سال عقبتر از آنچه شرکتهایی مانند NVIDIA نشان دادهاند امکان پذیر است، و به شدت به عینکهای VR وابسته است که هنوز ایدهآل نیستند. همچنین مبتنی بر پروتزهایی است که تلویزیون های سه بعدی را از بین برد، و همه اینها ممکن است به این معنی باشد که خیلی زود به گران ترین اشتباه فناوری قرن حاضر تبدیل شده است.
مراقب مخاطبان خود باشید
هنگام توسعه یک پروژه پرمخاطب مانند Metaverse، به سه چیز نیاز دارید: یک ایده بسیار واضح از آنچه مخاطبان شما می پذیرند. شما باید در ابتدا روی دستیابی به تعداد بسیار مهمی از کاربران تمرکز کنید، قبل از اینکه با کسب درآمد (به ویژه کسب درآمد سوءاستفادهکننده) بازی کنید. و افرادی که هزینه خدمات را پرداخت خواهند کرد باید به شما در ایجاد آن کمک کنند.
متا در هر نقطه علامت خود را از دست داده است. قبل از اینکه کسی محصول نهایی را ببیند بسیار گران به نظر می رسد، و این باعث می شود که متا هرگز به تعداد زیادی از کاربران دست پیدا نکند. یک شکست به این بزرگی میتواند ایجاد متاورس را برای مصرفکنندگان یک دهه یا بیشتر با شارژ بیش از حد و ناامید کردن آنها به عقب بیندازد. این شکست بار دیگر نشان میدهد که چرا به یک مدیرعامل، هر مدیر عاملی، تقریباً کنترل مطلق میدهیم، در حالی که آنها هنوز در حال یادگیری این کار هستند که یک اشتباه فوقالعاده احمقانه است، اشتباهی که ما در زمان واقعی با تولد ناموفق متاورس متا تجربه میکنیم.
در ادامه بخوانید: سرویس ExtendXR HP در یک مشکل متاورس در حال پیشروی پیشتاز می شود