آموزش تولید محتوا

یکی از روشهای داستان سرایی در تولید محتوای متنی گفتن تجربه شخصی است که میتواند جذابترین و مفیدترین نوع محتوا برای مخاطب شما باشد تا آن را عمیقا درک کند. سعی کنید در نوشته و محتواهای خود نظر شخصی خود را بیان کنید و هیچ وقت قصد نصیحت و موعظه مخاطب را نداشته باشید. اگر موضوع مثل روز هم برای شما روشن بود باز هم از عبارت به نظر من استفاده کنید تا مطلق گویی را از محتواهای خود دور کنید و این مسئله حرفهای بودن شما را نشان میدهد و اعتماد سازی به سرعت شکل میگیرد. اگر شما بهترین محتوا را تولید کنید اما کسی از آن خبردار نشود و آن را نبیند، تولید کردن یا نکردنش فرقی نکرده است چون کسی محتوای شما را ندیده است؛ در نتیجه تمام زحماتی که کشیدهاید از بین میرود. تا اینجا به کلیت محتوا پرداختیم و نکاتی هم برای تولید محتوای متنی گفتیم حالا دیگر وقت آن رسیده که برویم سراغ اصل مطلب! اضافه کردن دیدگاه و نگرش خودتان به آن مطلب بسیار بسیار ارزشمند است.

همیشه در نظر داشته باشید که باید به اندازه بنویسید و زیادهروی نکنید، تولید بیرویهی محتوا کاری کاملا اشتباه و مهلک است. من همیشه در تمامی دوره های آموزش تولید محتوا خود به این موضوع مهم اشاره می کنم که بعد از اینکه محتوا متنی خود را به صورت کامل نوشتید حتما چندبار کیفیت محتوا از نظر نگارش و ویراستاری را چک کنید و بعد منتشرش کنید. پیش تر به طور کامل به نکات مهمی که بهتر است هنگام استفاده از تصاویر به آنها توجه کنید اشاره شده است. پیش تر به طور کامل به نحوه نوشتن عنوان مناسب برای مقالات پرداخته ایم و نکات بسیار مهمی که لازم است هنگام نوشتن مقالات به آن توجه کنید را به تفصیل مورد بررسی قرار داده ایم. در این مورد در بخش بهینه سازی تگ های هدینگ» در صفحه ۵۵ به طور کامل توضیح داده ایم. سادهنویسی هنر است و سعی کنید شما هم هنرمند باشید؛ طبق گفته انیشتین هر کسی که نتواند مطلبی را ساده توضیح دهد، هنوز خود متوجهی موضوع نشده است پس سعی کنید قدرت خود را در تولید محتوا با سادهنویسی به رخ خواننده بکشید. اکثر تولیدکنندگان محتوا تنها دو قدم اول را یاد میگیرند و منتظر معجزه میشوند اما حقیقت این است که تولید و سئو محتوا فقط و فقط 30 درصد ماجرا است و شما باید برای ترویج و توزیع آن همان اندازه وقت بگذارید.

برای شروع نویسندگی هیچگونه چارچوب و وسواسی نداشته باشید و حتما با خودتان عهد ببندید که اول بنویسم و بعد شروع کنم به ویرایش و اصلاح متن. سادهترین مسیر این است که نوشته و محتوای متنی خود را به سه بخش مقدمه، متن بدنه و نتیجهگیری تقسیم کنید و بعد از آن نوشتن را برای هر بخش از محتوا شروع کنید. پس لازم است زمان و دقت زیادی را صرف نوشتن بهترین عنوان برای مقاله خود کنید. نوشتن محتوا مهمه اما همه ماجرا نیست! تمرین روزانهی نویسندگی و تولید محتوا داشته باشید. به نظرم هیچوقت براساس تعداد کاراکتر و کلمه مجله خبری webspinner تولید محتوا نکنید. عنوان باید کوتاه باشد و مهمترین بخش یک محتوای متنی، عنوان آن است که باید در 60 کاراکتر به صورت کاملا خلاقانه و جذاب؛ محتوایتان را معرفی کنید. نقلقول و ضربالمثل و ذکر مثال را فراموش نکنید تا جایی که ممکن است جملاتی را به کار ببرید که برای خواننده کاملا شفاف و واضح باشد.

3. توزیع و نشر: در آخر، محتوای عالی که در اختیار دارید را باید نشر بدهید تا دست همهی کسانی که به آن موضوع علاقه دارند برسد. دیکته نانوشته غلط ندارد، پس کمالگرایی را رها کرده و به خودتان خیلی سخت نگیرید و بگذارید با جبران اشتباهات خود در تولید محتوای متنی، یک محتوا عالی و کامل بنویسید. دقت کنید که بهتر است برای اثرگذاری بیشتر، تگ H1 و عنوان صفحه دارای مقادیر متفاوتی باشند و از عنوان صفحه در تگ H1 استفاده نکنید؛ گرچه این کار از نظر استانداردهای سئو مشکلی ایجاد نمی کند اما شما می توانید از این فرصت به شکل بهتری استفاده کرده و از عبارتی شامل کلمه کلیدی همراه با کلمات مترادف و هم معنی با آن در تگ H1 هر صفحه استفاده کنید. استفاده از تصاویر در مقالات و صفحات وب سایت می تواند به انتقال بهتر مفاهیم و تعامل بهتر با کاربر کمک کند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مجله خبری webspinner وب سایت خود باشید.

Matthew Newman

Matthew Newman Matthew has over 15 years of experience in database management and software development, with a strong focus on full-stack web applications. He specializes in Django and Vue.js with expertise deploying to both server and serverless environments on AWS. He also works with relational databases and large datasets
[ Back To Top ]